2020 Santiago E-Prix: BMW sikrede
Günthers første sejr
Sæsonens tredje
E-Prix blev en triumf for såvel BMW
som teamets unge kører, Max Günther.
Den blot 22-årige tysker tog sin
første sejr, han kørte personligt et
enestående løb, og BMW's forvaltning
af energien var direkte årsagen til,
at Günther på løbets sidste omgang
kunne tilbage erobre førstepladsen
og passere målstregen først.
2020 Santiago E-Prix
- læs mere på FormelE.dk >>>

Toyota Kenshiki
Forum 2020: KINTO former fremtiden For
første gang nogensinde har Toyota Motor Europe afholdt
en samlet event for virksomhedens produkter.
Under det godt nok meget lidt europæiske navn,
Kenshiki Forum, var der foruden verdens mest
solgte bilmærke, Toyota, fokus på både
motorsportsafdelingen ”Gazoo Racing”, eksklusiv
mærket Lexus, der nu også er aktuelt i Danmark,
og det helt nye ”brand”, KINTO, som havde
officiel Europa-premiere under eventet, som
fandt sted i Amsterdam.
Toyota Kenshiki Forum - læs mere om KINTO >>>

Toyota Kenshiki Forum
kridter banen op Måske var det
vigtigste ”produkt” på Toyotas alt omfavnende
Kenshiki Forum i Amsterdam det lidt
uhåndgribelige nye KINTO-brand, men der var nye
biler nok til at stjæle billedet, især for dem,
der besidder et naturligt fart-gen.
Toyota Kenshiki Forum - læs mere om bilerne >>>

First World Test: Peugeot
2008 og e-2008 Masser af bid i ny og større
crossover/SUV Det er kun kort tid
siden, at Peugeot præsenterede den helt nye 208.
Allerede nu er man klar med den nye 2008, et
resultat af udviklingen af den næsten ligeså nye
fælles platform, ”CMP”, som både kan benyttes
til konventionelle drivliner med
forbrændingsmotorer (kaldet ICE - Internal
Combustion Engine) og elmotorer.
First World Test: Peugeot 2008 - del 1 >>>
 First World Test: Peugeot 2008 og e-2008
Dynamisk og alsidig med benzin, diesel og el
I forbindelse
med de første internationale prøvekørsler af den
helt nye Peugeot 2008 lagde man hos Peugeot selv
vægt på alsidigheden og valgmulighederne. Den
vil da også både kunne købes med konventionelle
ICE-drivliner og en elektrisk drivline. Det er
umiddelbart kun småting, der adskiller
varianterne, men det er blot til man kikker und
under lakken.
First World Test: Peugeot 2008 - del 2 >>>
 |
|
|
 |
Biltest:
Nissan Qashqai DIG-T 160 med ProPILOT
Tålmodighed betaler sig
Det
er ikke første gang, vi har sat os bag rattet af
en Nissan Qashqai med 160-hestes turbobenzin
motor og 7 trins DCT. Men det er første gang, at
vi oplever den med det nye såkaldte ProPILOT
system – og det er vigtigt, set i lyset af at
Nissan Qashqai i den grad sætter dagsordenen som
den mest solgte kompakte/mellemstore
SUV/Crossover i Danmark såvel som i resten af
Europa.
Nissan Qashqai DIG-T 160 ProPILOT test >>>

Biltest:
Tesla Model 3 Standard Range Plus
Perspektiver med mening
En sporty amerikansk bil skal have masser af
kræfter. Derfor var det meningsfuldt, at den
første kompakte Tesla, Model 3, blev lanceret
med en systemeffekt på imponerende 450
hestekræfter. Men den neddroslede udgave med
"beskedne" 306 hestekræfter giver mere mening på
europæiske breddegrader.
Tesla Model 3 SR Plus test - læs mere >>>

Biltest: KIA XCeed 1,6 CRDi Comfort
Årets bil i vores optik
Det er ingen hemmelighed, at KIA XCeed var
redaktørens topkandidat, da hæderstitlen "Årets
Bil i Danmark 2020" skulle uddeles. Den
demokratiske proces afgjorde, at en anden fik
det ærefulde prædikat, og demokratiet må man
respektere. Men i denne, den første testkørsel
på Motorsiden.dk af XCeed (efterårets
internationale test var vi nødt til at springe
over), blev det, selv i en mørk vintertid,
soleklart understreget, hvorfor.
KIA XCeed 1,6 CRDi test - læs mere >>>

Biltest: Ford Mustang
GT Fastback 5,0 V8 A10 Legetøj for
voksne og dem der aldrig bliver det
Egentlig er det overflødigt, at
bruge spalteplads på den seneste GT-udgave af
Ford Mustang. For i en tid, hvor bilverdenen,
herunder også Ford, skifter fokus og satser
målrettet på elektriske biler, er det vel ret
beset ikke politisk korrekt at anskaffe sig,
endsige køre i en halvstor amerikansk
benzinsluger. Og dog…
Ford Mustang Fastback GT 5,0 V8 A10 test >>>

Biltest:
Mazda3 2,0 SKYACTIV-X Cosmo Mazdas unikke
X-faktor
Egentlig er det så lige
til. Så lige til, at man næsten ikke kan kalde
det en X-faktor (hvad Mazda da heller ikke gør).
En X-faktor er den ubekendte og uforudsigelige
faktor, som gør et eller andet til noget
særligt. Mazda’s SKYACTIV-”X” motor er
imidlertid ikke ubekendt, ikke længere i hvert
fald, og som sådan heller ikke uforudsigelig.
Men X’et gør motoren til noget ganske særligt,
faktisk noget ret genialt.
Mazda3 SKYACTIV-X test - læs mere >>>

Mere forsidestof >>> |
|
|