Formel E - sæson
4 - 2017/2018
Fremtiden er her
nu
I weekenden d. 2.-3.
december går starten på 4. sæson i verdens mest
innovative motorsports-mesterskab, det
internationale FIA Formel E mesterskab. Foran de 10
teams og de i alt 20 af verdens bedste racerkørere
ligger en sæson på 14 ePrix’er, afviklet i storbyer
på 5 kontinenter, med endnu mere power og med
opbakning fra flere store bilfabrikker end nogen
anden løbsserie kan mønstre.
Formel E 2017/18: Fremtiden er her nu >>>

Formel E - sæson
4 - 2017-18:
Renault og Audi
mod resten
I de sidste to
sæsoner har det især været Renault og Audi, der stod
for underholdningen i kampen om Formel E
mesterskabet. Senest vandt Renault team-mesterskabet
mens Audis Lucas di Grassi vandt kørernes
mesterskab. Der er mange forventninger til, at de to
også vil være med i toppen i den kommende sæson, men
omvendt er det slet ikke utænkeligt, at de øvrige
teams vil presse de to topspillere.
Formel E 2017/18: Renault og Audi mod resten >>>

Formel E - sæson
4 - 2017-18:
14 løb på 5
kontinenter
Når 4 sæson i det
internationale Formel E mesterskab flages i gang i
weekenden d. 2.-3. er der ikke færre end 14 løb på 5
kontinenter på programmet. Der lægges ud i Hong Kong
på en bane, hvor man med succes startede i 2016, men
denne gang køres der løb over to dage.
Formel E 2017/18: 14 løb på 5 kontinenter >>>

Biltest: Opel Crossland X 1,2 T Innovation
Pletskud og crossover i enhver forstand
Årets store
begivenhed indenfor bilverdenen er PSA koncernens
køb af Opel. Det hæderkronede tyske Opel-bilmærke er
nu i familie med de ligeså hæderkronede Peugeot og
Citroën-biler og også deres eksklusiv-mærke, DS. Men
allerede for fem år siden påbegyndte PSA og det da
GM-ejede Opel udviklingssamarbejdet om bl.a. den nye
Opel Crossland X og søsterbilen Citroën C3 Aircross.
Opel Crossland X test - læs mere >>>

Biltest: Volvo XC60 D5 AWD Inscription
Top teknik for alle pengene
Volvo kan det dér
med teknikken. Det har de vist ved utallige
lejligheder. Det er også helt tydeligt i en bil som
den helt nye XC60, der bl.a. byder på en avanceret
undervogn. Forudsat man vil betale for det. For selv
i en verden med afgifts nedsættelser koster en XC60
mange penge, ikke mindst den her prøvekørte top
version.
Volvo XC60 D5 AWD test - læs mere >>>

PACE: Opel/PSA strategi udmelding:
Opel er tysk – og nu skal der arbejdes
Fra såvel PSA’s som
Opels topledelse var udmeldingen klar på den længe
imødesete strategi presse konference på Opels
hovedsæde i Rüsselsheim: Opel skal være tysk, måske
endda mere tysk end mærket har været i mange år, men
der skal arbejdes intensivt, hvis man vil nå målene.
Planen er betegnende døbt "PACE".
Opel og PSA strategiplanen - læs mere >>>

Mere forsidestof >>>