First World Presentation: Citroën C4 Cactus
Citroëns Cactus stikker mindre...af
Til næste år introducerer Citroën en ny C4 Cactus og
med den har man et klart sigte: Den skal være
segmentets mest komfortable bil. Med det centrale
budskab blev sløret løftet for den nye bil, som
givet vis kommer til at køre ligeså komfortabelt,
som Citroën-folkene fortæller, men som også sender
nye signaler gennem et kraftigt tilrettet design.
Citroën C4 Cactus verdenspremiere del 1 >>>

First World Presentation: Citroën C4 Cactus
Citroën sjælen genoplives
Køreturen i den nye Citroën C4 Cactus må vente til
næste forår, for den kommer først til Danmark i
forsommeren 2018. Det er en oplevelse, vi ser frem
til, for den nye bil ikke bare skal være segmentets
mest komfortable, den skal også køre, som man
tidligere var vant til, at en Citroën kørte.
Citroën C4 Cactus verdenspremiere del 2 >>>

Biltest: Ford Fiesta 1,0
EcoBoost 100 hk
Den harmoniske løsning
Hidtil har Fords top versioner haft
udstyrs-betegnelsen Titanium. Nu hedder top udgaven
Vignale,
Men hvis man ikke har lyst til, at betale 200.000
afgifts reducerede kroner for Vignale udgaven med
140 benzinheste i maskinrummet, er versionen med 100
hk og Titanium udstyr ikke at foragte. Den koster
blot 165.000.
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost test - læs mere >>>

Årets Bil i
Danmark 2018 - nomineringen
Tæt opgør - fem nominerede blev til seks
Kåringen af Årets Bil i Danmark 2018 er i
gang. Den indledende sammenligningsrunde er forbi,
Ikke færre end 31 nye personbiler kandiderede til
titlen, hvor fem skulle være blevet nomineret. Men
fem blev til seks pga. stemmelighed, så tæt er
konkurrencen. Siden finder den endelige
kåring sted d. 30. november 2017.
Årets Bil i Danmark - nomineringen - læs mere >>>

First Test: Jaguar XF Sportbrake
Jaguar spiller ud i premium-segmentet
– for store stationcars
Med den nye
stationcar-version af den næsten ligeså nye Jaguar
XF styrker Jaguar sin position i kampen om
eksklusiv-kunderne i premium segmentet. Den skal
dyste mod tilsvarende biler fra bl.a. den markeds
ledende Mercedes E-klasse, men ikke mindst imod
BMW’s nye 5-serie og Volvos V90.
Jaguar XF Sportbrake First test - læs mere >>>

|
|
|
 |
Ford ST-Line appellerer til sports-genet
Ford er kendt for
dynamiske køreegenskaber og sportslig appeal. I en
tid, hvor teknologien løfter kørekomfort til nye
højder, har man den udfordring, at sportslighed
forbindes med eksempelvis en stram affjedring – og
det er ikke altid foreneligt med høj kørekomfort.
Løsningen hedder ST-Line.
Ford ST-Line - læs mere >>>

Biltest: Volvo V60 Cross Country Plus D4 AWD
Cross Country lig med SUV, eller?
En Volvo V60 Cross Country – det er blot en forhøjet
udgave af V60. Hvor svært kan det være? Sådan er det
i hvert fald, hvis man spørger hos Volvo. Der er
ingen grund til, at gøre så stort et nummer ud af
6,5 cm forhøjet frihøjde, ups, blev der lige skrevet
6,5 cm. Så er den jo en SUV, eller?
Volvo V60 Cross Country test - læs mere >>>

Biltest:
Mazda CX-5 2,2 SKYACTIV-D Vision aut.
Helt igennem ægte...SUV
Allerede da vi tilbage i forsommeren prøvede den
helt nye Mazda CX-5 i forbindelse med de første
internationale prøvekørsler på snoede bjergveje
omkring Barcelona i Spanien, stod det klart: Mazda
har bygget en bil, der er endnu bedre end
forgængeren. Det indtryk blev bekræftet på de
regnvåde danske efterårsveje, hvor dens
køreegenskaber var mere end ideelle.
Mazda CX-5 SKYACTIV-D test - læs mere >>>

First World Testdrive: Hyundai Kona
Rå
elegance på premium niveau
Det er ikke lang tid siden, vi første gang kunne
testkøre den nye KIA Stonic. Nu er turen kommet til
det, nogle kalder søsterbilen til Stonic, Hyundai
Kona. Men virkeligheden er, at der ikke er mange
ligheder. Hvis man ikke lige vidste det var det ikke
til at se det. Og spørgsmålet er, om de to
overhovedet kan kaldes søstre.
Hyundai Kona First World Test Del 1 - læs mere >>>

First World Testdrive: Hyundai Kona
Ny
Hyundai Kona hæver livstilsbarren
Den helt nye Hyundai Kona er ikke bare Hyundais
første kompakte SUV, den hæver også barren for biler
i kategorien af såkaldte livsstilskøretøjer af
SUV-typen. Den fås med forhjulstræk, men er man
villig til, at betale prisen for firehjulstræk, DCT
gear og et andet baghjulsophæng (hvad prisen nu går
hen og bliver), får man en bil, der blander sig med
de allerbedste i segmentet.
Hyundai Kona First World test Del 2 - læs mere >>>

Mere forsidestof >>> |
|
|