MG EHS PHEV Prisbillig
plug-in med usædvanlig teknik Det
hæderkronede britiske bilmærke, MG, har fået nyt
liv efter at den kinesiske SAIC koncern overtog
virksomheden. I Danmark importeres MG af
Nellemann koncernen, der også står for importen
af bl.a. KIA-biler, og man lagde ud med den
fuldt elektriske MG SZ EV. Siden er man fulgt op
med den elektrificerede version af MG HS, der
havde verdenspremiere i december 2020. Den har
vi nu også prøvekørt.
MG EHS PHEV test - læs mere >>>

Toyota GR Supra 2.0 Sport
Hverdagssport på landevejen Toyota
GR Supra er den ultimative sportsvogn fra
Toyota, udviklet i tæt samarbejde med BMW, men
med sin helt egen identitet. For et lille år
siden blev den lanceret i en version med mindre
motor og ringere fartpræstationer – giver det
mening?
Toyota GR Supra 2.0 test - læs mere >>>

KIA Sorento 1,6 T-GDi Plug-in Hybrid
Harmonisk plug-in til fordelagtig pris
Da vi sidste efterår første gang kunne berette
om den helt nye KIA Sorento savnedes den udgave,
som afgiftslovgivningen senere gjorde til klart
den økonomisk mest attraktive version, nemlig
plug-in hybrid-udgaven. Den er i mellemtiden
kommet på markedet og man skal have meget hårdt
brug for eksempelvis at kunne trække en anhænger
på 2500 kg før man vælger at betale næsten
200.000 kroner mere for bilen.
KIA Sorento Plug-in Hybrid test - læs mere >>>

Ford Fiesta 1,0 Hybrid ST-Line 155 hk
Superhybridens sportslige side
Efter at have prøvet Fords
kompakte mild hybrid 3-cylindrede 1-liters EcoBoost
motor i flere forskellige modeller har man et klart
indtryk af, hvorfor den motor over tiden har fået så
mange roser. Den er kompakt (motorblokken kan stå på
et A4 ark), den er let og økonomisk men den er frem
for alt smidig og tilpasningsvenlig. Trods
størrelsen er den også ret sportslig, især i
maskinrummet på en Ford Fiesta.
Ford Fiesta Mild hybrid test - læs mere >>>

KIA Picanto 1,0 AMT Prestige Upgrade
Når automatisk gearskifte er et krav
Der, hvor automatgear
giver allermest mening, er i byerne. Der, hvor
småbiler giver rigtig meget mening, er også i
byerne. Men ofte blive småbiler også købt på
grund af deres pris. Og automatgear koster penge
– inklusive danske afgifter typisk i nærheden af
35.000 kroner, helt afhængig af geartypen.
Dertil kommer, at hele drivlinen skal tilpasses,
det koster også penge. Løsningen er et manuelt
gear, der skifter automatisk. Det er nemlig til
at betale.
KIA Picanto AMT test - læs mere >>>

|
|
|
 |
KIA Rio 1,0 T-GDi Mild Hybrid 6 IMT
Avanceret teknik giver Rio et løft
KIA er god til at bygge personbiler med i
princippet alle tænkelige drivliner. Og
fabrikken holder liv i almindelige biler af den
slags, som mennesker rundt om på Jorden og ikke
mindst i Danmark har brug for lige nu – uden i
øvrigt at tabe miljømålene af syne, hvad den
kommende nye KIA EV6 er et godt eksempel på. KIA
Rio er det også, og selvom der ikke umiddelbart
er alverden til forskel på den faceliftede model
og forgængeren, er virkeligheden en anden.
KIA Rio Mild Hybrid IMT test - læs mere >>>

Ford Focus Stationcar 1,0 Hybrid Mild
Hybrid med stor effekt Ford Focus er en af
markedets populære mellemklassebiler. Den bliver
ikke mindre attraktiv med Fords nye mild hybrid
drivline, som har en forbavsende stor virkning.
Brændstoføkonomien er nemlig ekstra god og det samme
er fartpotentialet, for med elektrisk hjælp
disponerer man over op til 155 hestekræfter.
Ford Focus Mild Hybrid test - læs mere >>>

Opel Corsa-e Ultimate Ideelt genbrug
til pendlere PSA-koncernen, der nu
også er en del af Stellantis gruppen, er kendt
for sit store genbrug. De samme drivliner går
igen på tværs af modellerne. Det giver godt
mening, for derved sparer man penge og kan holde
priserne nede. Det gælder også koncernens
elektriske drivline, som findes i flere og flere
bilmodeller af meget forskellig art, herunder
også den elektriske Opel Corsa-e.
Opel Corsa-e Ultimate test - læs mere >>>

Fiat 500e Hatchback Icon 87 kW Fiats
lille elektriske vidunder
Det er ingen hemmelighed, at
sidste gang, Fiat 500 blev prøvekørt til
Motorsiden.dk, var der så småt ved at kunne sættes
spørgsmålstegn ved bilens kørefærdigheder. De var
nemlig ikke blevet forbedret væsentligt over årene.
Det var lidt synd, for Fiat 500 havde og har fortsat
sin helt egen charme. Men den nye elektriske version er ligeså frisk og
ligeså levende som første gang, den lille retrobil
så det norditalienske sollys.
Fiat 500e HB Icon 87 kWh test - læs mere >>>

Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC
Supersikker, supersoft og velafstemt
Normalt vil man ikke karakterisere en bil som
sikker, hvis affjedringen er komfortabel. Men i
Mercedes GLB-tilfældet er det anderledes. Den
prøvekørte GLB 250 4MATIC er yderst komfortabel
og alligevel agil og velstyrende, også ved høj
fart. Forklaringen på toppen af teknikken er, at
den er yderst velafstemt.
Mercedes GLB 250 4MATIC test - læs mere >>>

Flere prøvekørsler >>> |
|
|