Toyota RAV4 Plug-in Hybrid H3 Style 4X4
Potent, prisattraktiv og markedsrigtig
Der er en god grund til, at Toyota har været
lidt tilbageholdende med at lancere fuldt
elektriske biler på markedet. Begrundelsen er,
at markedet, herunder infrastrukturen ikke er
klar endnu. Man satser hellere på
benzinøkonomiske hybridbiler til attraktive
priser, for derved kan mange flere bidrage til
at skåne miljøet end de fortsat ret få, der i
praksis vil kunne benytte en elbil. Det er samme
baggrund, på hvilken plug-in hybrid-udgaven af
Toyota RAV4 er blevet bygget.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid test - læs mere >>>

KIA Ceed SW 1,5 T-GDi Mild Hybrid 160 hk
Nem, tilgængelig og mild elektrificering
KIA er som bekendt en del af Hyundai koncernen
og man har gennem en årrække satset målrettet
på, at tilbyde hele spektret af drivliner,
konventionelle som elektrificerede i en eller
anden grad, og også rene elbiler. Den prøvekørte
KIA Ceed SW med 1,5 liters T-GDi motor er en af
de mere moderat elektrificerede af slagsen, den
er en ”mild hybrid”.
KIA Ceed SW 160 hk MHEV test - læs mere >>>

Volvo XC40 T4 Recharge
Harmonisk og attraktivt prissat En plug-in hybrid bruger som
hovedregel mere benzin, når den ikke bruger af den
opladede strøm på batteriet, end en tilsvarende bil
med konventionel drivline. Det er ikke tilfældet for
Volvo XC40, og det gør plug-in udgaven mere
interessant end tilfældet er hos flere af
kollegerne. Det er dog ikke det eneste man skal
forhold sig til.
Volvo XC40 Recharge test - læs mere >>>

Jeep Compass 4xe 190 hk PHEV Kompakt
luksus-Jeep til luksus pris Jeep
Compass er på mange måder den luksuøse udgave af
Jeep Renegade. Mere plads, mere luksus
oplevelse, men hvad teknikken i plug-in hybrid
udgaven angår, er den identisk. Om det så er
prisen, så vil man som køber opleve den luksus,
at den er faldet 20.000 kroner ifm. de nye
afgiftsberegninger, der favoriserer
plug-in’erne.
Jeep Compass 4xe PHEV test - læs mere >>>

KIA Sorento 2,2 CRDi 4WD
Rummelig, velkørende og trækvillig SUV Det var lige før håndbremsen blev trukket til
denne prøvekørsel, da regeringen havde
offentliggjort deres udspil til nye
beregningsmetoder for biler i Danmark, og oven i
købet havde sikret sig flertal dertil. For gav
det nu mening med sådan en bil? Men håndbremsen
blev ikke trukket, for dieseludgaven af den nye
store KIA Sorento giver bestemt mening – til
trods for prisen.
KIA Sorento CRDi test - læs mere >>>

|
|
|
 |
BMW X2 25e
PHEV 220 hk
Harmonisk
plug-in med velbevaret BMW-gen Det er lidt barokt, at
den billigste BMW X2 er en plug-in hybrid. Men
den er et godt eksempel på, hvad regeringens nye
afgiftslovgivning foranlediger. Hvis majoriteten
af kørslen finder sted på elektricitet alene, og
man reducerer forbruget af fossile brændstoffer
væsentligt, giver det god mening, ikke mindst
fordi BMW er kommet ret godt i mål med den
elektrificerede X2.
BMW X2 xDrive 25e test - læs mere >>>

Hyundai i10 1,0T GDi 100 hk N-Line Kræfter som fortjent
Hyundai har bygget en velkørende minibil. Den
hedder i10 og dens eneste regulære mangel, da vi
prøvekørte den sidste efterår, var hestekræfter.
Den kører ganske enkelt for godt til at den
beskedne effekt på 67 hestekræfter lader bilens
egenskaber komme til deres ret. Men det er der
råd for, det hedder ”N-Line”.
Hyundai i10 100 hk N-Line test - læs mere >>>

Renault Mégane Sport Tourer E-TECH Plug-in hybrid på egne præmisser
Plug-in hybridbiler er populære herhjemme, for
de er afgiftsbegunstiget og dermed får man
næsten pr. definition ret meget luksuøs bil for
pengene. Men ligesom alle andre biltyper, er
plug-in hybrider ikke bare plug-in hybrider. Der
er stor forskel på dem, og der er mange forhold,
man skal have viden om, hvis man vil træffe det
rigtige valg.
Renault Mégane PHEV test - læs mere >>>

Peugeot 508 SW HYbrid Allure Pack
Sporty luksusbil til elektrificeret
lavpris Peugeot’s store og ret
luksuøse 508 model er en af de biler, der har
nydt godt af de nye afgiftsregler, der blev
vedtaget i begyndelsen af februar. Som plug-in
hybrid kan den anskaffes, oven i købet med det
flotte Allure Pack udstyr, til 345.000 kroner.
Men som altid, når det gælder plug-in hybrider:
Man skal være skarp på anvendelsen. Kan man ikke
for alvor udnytte opladningsmulighederne, bliver
besparelsen hen ad vejen barberet ned.
Peugeot 508 SW HYbrid test - læs mere >>>

Land Rover Defender Mild Hybrid P400
Probably the best offroader on road Da vi sidste sommer i
Corona-tidens indledende fase for første gang sad
bag rattet i den helt nye offroader over alle
offroadere, Land Rover Defender, var der i sagens
natur fokus på off-road egenskaberne. Dels pga.
bilens helt unikke egenskaber, dels fordi der var
anledning til grundigt at opleve den nye bil på det
kuperede og udfordrende Tirsbæk Gods ved Vejle. Og
dengang var vi ikke blege for, på ægte
"Carlsbergsk" at fastslå, at den nye bil
formentlig er den bedste offroader i verden.
Land Rover Defender test - læs mere >>>

Flere prøvekørsler >>> |
|
|