Opel Corsa 1,2 75 hk Sport Sport og
Sport er to ting Hvis hestekræfter og
super-acceleration betyder alt for en sportslig
køreoplevelse, så glem alt om den lille 75-hestes
udgave af Opel Corsa. Men hvis sportslige
kurveegenskaber og et sportsligt udseende er
afgørende, står den godt i konkurrencen.
Opel Corsa test - læs mere >>>

Honda Jazz
e:HEV Hybrid Executive Det tids-optimale fra to
verdener En elektrisk bil udmærker sig
ved, at være lydløs. Den forurener ikke nærmiljøet
og den forbruger ikke brændstof. Og så bliver de
fleste bjergtaget af dens utrolige drejningsmoment.
Men rækkevidden er en udfordring. Honda har parret
det optimale fra to verdener i en usædvanlig hybrid
løsning.
Honda Jazz e-HEV Hybrid test - læs mere >>>
 Renault Clio
TCe 130 EDC R.S.Line Hybrid eller ikke hybrid -
det er spørgsmålet Det er ikke let, at
vælge bil nu til dags. Især ikke hvad angår
motorbestykningen, og Renault gør det ikke lettere,
når man nu har udsigt til en fremragende
hybrid-version af den kompakte, fancy-looking Clio
model. Bl.a. fordi den eksisterende 130-hestes
benzin udgave er så god.
Renault Clio TCe 130 test - læs mere >>>

Biltest: Hyundai i10 MPi Essential Moden minibil
Der er grund til, at
anerkende, at Hyundai fortsat udvikler på deres
lille i10 model. I de senere år har kunde-interessen
for de helt små biler været lidt på retur, og det er
ingen gigant forretning for bilproducenterne, fordi
de små biler jo traditionelt er billigere end de
store. Det samme kan i øvrigt siges om søstermærket
KIA, der netop nu er klar med den helt ny Picanto.
Hyundai i10 test - læs mere >>>

BMW X2
sDrive 18d M Sport Livsstils SUV-Coupé til
landevejsbrug Ligesom BMW X1 findes i en
version med firehjulstræk såvel som i en uden, er
dette også tilfældet for den sportslige livsstils-coupé version, X2. Med
en 150-hestes dieselmotor i maskinrummet og
forhjulstræk er
den desuden ideel til de længere ture.
BMW X2 sDrive 18d M Sport test - læs mere >>> |
|
|
 |
Mazda3 Hatchback SKYACTIV-G 150 hk
Elektrisk "turbo" sparer på benzinen At
Mazda3 kører knaldgodt, har vi vidst siden vores
første møde med Mazdas kompakte mellemklassebil på
portugisiske landeveje sidste forår. Den kører så
godt, at den på det nærmeste kræver mere effekt end
de 122 benzin-hestekræfter, den blev født med. Og
det har den så fået.
Mazda3 Hatchback SKYACTIV-G - læs mere >>>

Mazda2
SKYACTIV-G M-Hybrid 6 M/T Mild hybrid på SKYACTIV
vis SKYACTIV betyder frit oversat: Få
det bedste ud af kendt teknologi på den enkleste
måde. Den filosofi har Mazda praktiseret i en del år
efterhånden og den praktiseres helt efter det
aktuelle køreformål. Og så tilpasses den naturligvis
den enkelte bil. Det gælder også den
opgraderede Mazda2.
Mazda2 M-Hybrid test - læs mere >>>

Toyota
PROACE City Verso Long Family Ligeså rummelig som
navnet er langt Der findes allerede tre
af slagsen, hvor producenterne har svært nok ved for
alvor at skille modellerne ad. Toyota kommer halsene
halvandet år efter de andre og så er gode råd dyre:
Hvordan gør man en forskel. Det gør man netop ved at
skille sig ud – vel at mærke på kundernes præmisser.
Toyota PROACE City Verso test - læs mere >>>
 BMW X3
xDrive 30e M Sport Kraftfuld "miljø-SUV" i
premiumklasse xDrive betyder firehjulstræk
og som sådan er en BMW X3 xDrive med stor frihøjde
og ægte SUV-former også en ægte SUV.
Sådan en kan også komme frem, når asfalten
skiftes ud med ujævn vej eller lettere off-road
terræn. Men den hér prøvekørte udgave: Nej, på ingen
måde, det går ikke Jo, den kan godt, men så vil der
efter kort tid ikke være meget tilbage af de pæne
21” alufælge til 40.000 kroner, og det går ikke…
BMW X3 xDrive 30e M Sport test - læs mere >>>
 Audi e-tron
55 quattro Stor, elektrisk og i en klasse for sig
selv Der er efterhånden kommet en del spillere på
markedet, når det gælder elbiler. Men i den store
klasse for biler på tæt ved 5 meters længde, findes
der i princippet kun én. Audi e-tron 55 quattro er
nemlig med sine 4,9 meter ikke helt så lang som
Tesla Model X, omend den er mere rummelig, bredt
anvendelig og også kører bedre. Og EQC hos Mercedes
er noget mindre.
Audi e-tron 55
quattro test - læs mere >>>

Flere prøvekørsler >>> |
|
|