Det er ikke hver dag, der kommer et nyt bilmærke til
Danmark. Og helt nyt er det da heller ikke, men det
er så mange år siden, at Isuzu sidst blev importeret
til Danmark, at undertegnede har glemt hvor mange.
Erindringen om selve bilen er til gengæld ret klar:
Den var ikke rigtig værd at råbe hurra for. Men
tingene har ændret sig, heldigvis.
Klik på billedet og oplev en køretur on-board i
den nye Isuzu D-Max på råt og let terræn.
Videoen er i Fuld HD.
Subaru XV 2,0i Sport CVT
Stærkt kort blandt kompakte SUV’er
Det er præcis to år siden vi sidste gang gik under
lakken på Subaru XV. I mellemtiden har den fået en
ansigtsløftning og prisen er sænket. Men
konkurrencen er også blevet skærpet, for ikke mindst
i Danmark købes der rigtig mange af lige præcis den
biltype.
Mazdas SKYACTIV filosofi går i korte træk ud på, at
skabe drivliner, hvor man har optimeret, hvad der
optimeres kan ved brug af velkendt teknologi. Når
man ser nærmere på CX-3 modellen med SKYACTIV-D
motor, virker det som om, at den samme idé også er
anvendt på den økonomiske beregning – i særdeleshed,
når bilen er iklædt det optimale Optimum udstyr.
SUV’er er populære blandt europæere og især os
danskere. Vi har som hovedregel kun én bil pr.
husholdning og så er det naturligvis vigtigt, at
den, vi har, kan løse flest mulige opgaver. Med
Hyundai logoet på fronten og 5 års ubegrænset
fabriksgaranti i bagagerummet er Hyundai Tucson den
koreanske bilproducents tilbud blandt
mellemklasse-SUV’er.
Opel har
succes med den nye Astra. Stor succes, og
berettiget. Ikke for ingenting har den tyske
bilproducent med Astraen både opnåede titlen ”Årets
Bil i Danmark” og ”Car of the Year” i Europa samt
stribevis af tilsvarende udenlandske anerkendelser.
Og med den helt nye og effektive 1-liters
benzinmotor i kombination med stationcar-varianten
Sports Tourer har fabrikken antagelig skabt deres
nye bestseller.
KIA har bragt rigtig mange modeller på markedet i de
senere år, og den koreanske bilfabrik har ikke været
bleg for også at supplere modelpaletten med en række
specialmodeller, flere hestekræfter, mere sportslig,
mere økonomisk. Dem har vi præsenteret her på
Motorsiden.dk, så tiden var inde til at prøve en
helt almindelig KIA cee’d.
Toyota Avensis er kongen i den store mellemklasse –
BENZINkongen. Toyota har nemlig tradition for, at
have en langt større andel af privatkunder blandt
Avensis kunderne og de køber ikke i nær samme grad
dieselbiler. Faktisk er 60 procent af de Avensis,
der sælges i Danmark, udrustet med benzinmotor.
Honda Civic Type R er fremragende rundt på en
racerbane som Slovakiaring i Slovakiet. Men hvordan
fungerer den på danske landeveje, når man skal
forsøge at leve med den og måske endda brugde den
til hverdagskørsel?
Det er svært at være elbils-leverandør i et land,
hvor politikerne siger ét og gør noget andet. Et
faktum er det, at elbiler, i særdeleshed i byerne,
er sund fornuft. Og når de ser ud som KIA Soul EV er
det både et fancy look og sund fornuft i skøn
forening, hvis altså ikke…
Forvandlingen fra Citroën DS til blot ”DS” er så
småt ved at tage form. Med den seneste DS5, som er
den første ”5’er” uden Citroën logo på fronten, har
man både givet bilen en visuel opstrammer såvel som
tilrettede kørefærdigheder. Det er den bestemt
blevet bedre af.