- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests


 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suzuki Swift 1,0 Boosterjet Action

Når fart og pris skal passe sammen

Hvis man som dansker køber en ny Suzuki Swift, er der en overvejende sandsynlighed for, at det bliver en Suzuki Swift 1,0 Boosterjet Action. Den koster 160.000 kroner, dvs. 30.000 kroner mere end den allerbilligste Swift. Og ikke mindst Suzukiens fartpotentiale, gætter vi på, er en afgørende faktor, som har gjort præcis den variant den mest populære, for sådan har det nemlig været siden introduktionen sidste år.

Suzuki Swift 1,0 Boosterjet test - læs mere >>>


KIA Optima SW 2,0 T-GDI GT:

GT med mening

”GT” er antagelig den mest misbrugte betegnelse på en bil. GT står historisk for Gran Turismo, altså en stor rejsebil. Relationen til sportslige biler, som GT ofte benyttes til, er som sådan misvisende. I tilfældet KIA Optima SW GT giver det hele imidlertid mening, både i moderne og i mere historisk sammenhæng.

KIA Optima SW GT test - læs mere >>>


Opel Insignia Sports Tourer 1,5T Dynamic aut.

Pris og køredynamik gør forskellen

Det er en slet skjult hemmelighed, at vi har været begejstrede for den nye Opel Insignia fra de allerførste kilometer. Begejstringen er blevet underbygget hver eneste gang, der har været mulighed for at køre Insignia, og den blomstrer stadig, men der er forskel på modelvarianterne, og det er ikke uvæsentligt at forholde sig til, hvis Insignia står på indkøbslisten.

Opel Insignia Sport Tourer test - læs mere >>>


Skoda Karoq Style 2,0 TDI AdBlue 4X4 DSG

Alsidig multi SUV

En af de øvelser, VW gruppen er god til, er at skabe varianter over et tema. Vel at mærke varianter, som indbyrdes er næsten uigenkendelige. Det gælder ikke mindst striben af SUVer, for ligheden mellem den her prøvekørte Skoda Karoq og søstermodellerne SEAT Ateca, VW Tiguan og Audi Q2 er ikke ligefrem slående. Sådan er det også, når det gælder bilernes køreegenskaber.

Skoda Karoq 2,0 TDI 4X4 test - læs mere >>>


SEAT Ibiza FR 1,0 TSI 115 hk

Ibiza Formula Racing er den skarpe oplevelse

Den helt nye SEAT Ibiza kom på markedet for få måneder siden. Den kører rigtig godt, hvad vi fastslog allerede i forsommeren i forbindelse med de første internationale prøvekørsler. Dengang kørte vi bl.a. Ibiza’en med den kraftigste af  de 3-cylindrede 1-liters TSI-motorer på 115 hestekræfter i Xcellense versionen. Med tilnavnet ”FR” bliver Ibiza endnu skarpere.

SEAT Ibiza FR 1,0 TSI 115 hk test - læs mere >>>


 

Citroën C3 Aircross PureTech 110 S&S EAT6

Alsidig og luksuøs - med vægtfordel

Da vi første gang for alvor gik under lakken på den nye Citroën C3 Aircross var det i basisudgaven med den kompakte 3-cylindrede 82 hestes benzinmotor uden turbolader. Den er en ideel by-crossover, men med flere hestekræfter (110 af slagsen), mere udstyr og automatgear vokser C3 Aircross med opgaven, anvendelsesmulighederne og køreoplevelsen gør det samme.

Citroën C3 Aircross PureTech 110 test - læs mere >>


Peugeot 5008 Allure 1,2 e-THP EAT6

Multi-SUV til landevejscruise

Da vi første gang sad bag rattet i den nye store Peugeot 5008 SUV, var det i portugisisk vintervarme uden at en vind rørte sig for cirka et år siden. Vi kørte den ikke mindst på ujævne grusveje med en 165 hestes e-THP turbobenzinmotor i maskinrummet. Vores test her i Danmark var den diametrale modsætning.

Peugeot 5008 SUV 1,2 e-THP test - læs mere >>>


KIA Optima SW 1,7 CRDi GT-Line

Ideel til de lange ture

Med den nye KIA Optima, som vi første gang kunne fortælle om i forbindelse med de første internationale prøvekørsler for cirka halvandet år siden, har KIA skabt en pallette af modelvarianter, som gør det muligt for køberne at optimere valget. Den hér prøvekørte udgave er optimal, når det gælder lange ture og også gerne ved høj fart på det tyske autobahnnet.

KIA Optima SW 1,7 CRDi DCT test - læs mere >>>


VW Polo 1,0 TSI 95 hk Comfortline

Luksus-VW i kompaktudgave

Flere gange under prøvekørsel af den nye VW Polo blev vi spurgt til ”den dér Golf”. Ikke mærkeligt, for den nye generation af Volkswagens kompaktbil ligner en VW Golf, den er lidt mindre, men ved et hurtigt øjekast er forskellen minimal.

VW Polo 1,0 TSI test - læs mere >>>


Alfa Romeo Stelvio 2,0 TB 280 hk Q4 aut.

Lille forskel med stor virkning

Det er måske for meget at sige, at 70 hestekræfter er en lille forskel, men det er et faktum, at det ikke var effekten, der ændrede oplevelsen. Snarere det, den førte med sig. I alle tilfælde var oplevelsen af den kraftige 280 hestes udgave af den nye Alfa Romeo Stelvio meget anderledes end af 210 hestes diesel versionen, vi første gang stiftede bekendtskab med.

Alfa Romeo Stelvio 2,0 TB Q4 test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt