- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests


 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Renault Mégane Sport Tourer 1,6 TCe 205 hk

Sidste udkald for den velkørende GT

Der er sket meget på bilmarkedet, siden vi første gang prøvekørte Renault Mégane i den potente GT-udgave med 205 turbobenzinheste i november 2016. Den er bl.a. blevet billigere. Men de nye Euro 6d-TEMP miljøregler indebærer, at den særdeles velkørende stationcar udgave er på vej ud af markedet. Det gør den ikke mindre spændende, tværtimod, og den kan fortsat købes et stykke tid endnu.

Renault Mégane ST GT test - læs mere >>>

 


Vi har prøvekørt den hurtige og rummelige rejsebil fra Renault, der fuldt og helt lever op til GT-betegnelsen med 205 hk, EDC-7, 4-hjulsstyring og 580 liter bagageplads. Fuld HD.


Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT 5d Prestige Navi

Konsekvent automatic

Egentlig er der jo blot tale om en automatgears udgave af den i øvrigt glimrende og ret fancy Honda Civic med dieselmotor. Men det skule vise sig, at der var mere i det end bare det. Og naturligvis gjorde de variable, adaptive støddæmpere også deres. Men automatikken…

Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT test - læs mere >>>


Jaguar I-PACE EV400 AWD HSE

Viden afgør fokuspunktet

Alle biler har svagheder. Og er de ikke lige iøjefaldende, er der nogle, der er specialister i at gå på jagt efter dem. Derved skabes der et nyt og måske forvrænget fokuspunkt. Det kan meget let ske med en Jaguar I-PACE.
Jaguar I-PACE EV400 AWD HSE test - læs mere >>>

Tesla Model 3 Long Range AWD Performance

Med lynets hast...

0-100 km/t på 3,5 sekunder. Det lyder absurd og strider mod den grundliggende idé om miljørigtig mobilitet. Men så længe, man ikke praktiserer det, er der i virkeligheden blot tale om et uudnyttet kraftpotentiale, som er til rådighed, når man ønsker at bruge det.

Tesla Model 3 test - læs mere >>>


DS 7 CROSSBACK 2,0 BlueHDi 180 AUT ELEGANCEParisermode på 4 hjul
Fra allerførste færd, da PSA koncernen udskilte DS som et selvstændigt mærke, var man klar over, at skulle projektet lykkes, skulle man udnytte den unikke status, hjembyen Paris har i verdensbilledet. Det har man gjort til fulde og i allermindste detalje, hvilket den nye DS 7 CROSSBACK er det allerbedste eksempel på.
DS7 CROSSBACK test - læs mere >>>


Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 Skyline

Smart pendler bil til fornuftig pris

For kort tid siden prøvekørte vi den nye Citroën C4 Cactus med 110 hestes PureTech turbobenzin motor. Mange af de praktiske og funktionelle egenskaber beskrev vi ved den lejlighed. Men den findes også i en på mange måder ret anderledes udgave. Den handler disse spalter om.

Citroën C4 Cactus BlueHDi test - læs mere >>>


Fiat 500X City Cross 1,3 Firefly 150 hk DCT

Herligt med flere kræfter

For nylig prøvekørte vi Fiat 500X City Cross i udgaven med en økonomisk 120-hestes 3-cylindret turbobenzinmotor. Og fastslog, at 120 hk var fuldt tilstrækkeligt. Den konklusion holder fortsat – men hvor er det herligt med flere kræfter.
Fiat 500X City Cross 1,3 DCT test - læs mere >>>


Citroën C4 Cactus PureTech 110 EAT6 Skyline

Toppen af komforten til menneske penge

Den billigste Citroën C4 Cactus er prissat til 175.000 kroner og egentlig koster den her prøvekørte version 245.000 kroner. Men er man heldig, er den på tilbud, og præcis i skrivende stund er tilbudsprisen 210.000 kroner på en Citroën C4 Cactus PureTech 110 EAT6 Skyline.

Citroën C4 Cactus PureTech test - læs mere >>>


Mazda6 Sedan 2,5 SKYACTIV-G aut. Premium

Farven har en anden lyd

For nylig prøvekørte vi den nye og kraftigt opdaterede Mazda6. Nu er den endnu engang under luppen – om end noget af det eneste, de to biler har fælles, er Mazda6 navnet. Jo, de koster også næsten det samme…

Mazda6 Sedan 2,5 SKYACTIV-G test - læs mere >>>


Ford Fiesta ST2 1,5 EcoBoost

Rigtig Road Racer

Hvis hurtig kørsel på almindelige veje står øverst på ønskesedlen, så er Ford Fiesta ST det ideelle valg. Men man skal virkelig ønske sig den, for den er meget stram i betrækket. Men den kører knald godt og er herlig gennem kurverne.

Ford Fiesta ST2 1,5 EcoBoost test - læs mere >>>


Volvo XC40 T3 Base

Når grundlaget er i orden er alting godt

Når Volvo lancerer en ny bil, begynder de med top-versionerne. Heldigvis udvides modelprogrammet henad vejen, og derfor kan man nu også anskaffe en XC40 på danske nummerplader til under 400.000 kroner. Men hvad er det så, man får for de penge?

Volvo XC40 T3 Base test - læs mere >>>

Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT aut. Tekna+

Kraftfuld, hurtig og komplet

Der er mange gode grunde til, at Nissan Qashqai er markedets absolut mest købte SUV. Det er nemlig svært, at sætte en finger på dens egenskaber. Den er markedsledende, men den sætter dog ikke dagsordenen for den allernyeste teknologi. Og det kan på mange måder være en fordel.

Nissan Qashqai 160 DCT Tekna+ - læs mere >>>


Peugeot Rifter BlueHDi 100 hk Allure

Fra familie container til aktiv livsstilsbil

Peugeot Rifter er en bil, der skiller vandene. Nogle hænger i fortiden og kalder den en familie container. Andre har indset, at moderne, aktiv livsstil ofte kræver plads. Og er der ved samme lejlighed mulighed for, at venner og familie kan dyrke livet sammen, er det vel ikke det værste i denne verden.

Peugeot Rifter test - læs mere >>>


Hyundai Tucson 1,6 CRDi DCT Trend

Ideel til længere ture

Da Hyundai i fjor introducerede den mellemstore SUV, Tucson, med nye Euro 6d-TEMP godkendte motorer, benyttede man lejligheden til at give bilen en visuel opstrammer. Det gjorde den skarpere i sit udtryk, moden i forhold til de alsidige køreegenskaber. Og med en 136-hestes diesel i maskinrummet er den en ideel til længere ture.

Hyundai Tucson test - læs mere >>>


Fiat 500X City Cross 1,0 FireFly 120 hk

Hunden kan ikke skues på hårene

Det gamle ord om, at ”man ikke skal skue hunden på hårene” får fornyet mening, når det handler om Fiat 500X City Cross. For det er et faktum, at selvom 500X ligner en Fiat 500, om end i en noget forvokset udgave, så er det ikke til at forestille sig, at under det iøjefaldende ikoniske ydre gemmer der sig en – Jeep.

Fiat 500X City Cross 1,0 test - læs mere >>>


Jeep Renegade 1,0 Limited First Edition

Kompakt europæisk SUV i off-road antræk

Jeep Renegade har fået en ansigtsløftning og samtidig har den også fået nye motorer. Den ligner en regulær offroader, men er reelt en kompakt SUV – det skal nu ikke komme den til skade. Tværtimod.

Jeep Renegade test - læs mere >>>


Suzuki Vitara 1,0 Boosterjet Adventure

Den ærlige danskerbil

Om noget sted på denne jordklode har Suzuki et godt tag i danske bilkøbere. Det skyldes formentlig, at udover den gode kvalitet er Suzuki også et meget ærligt bilmærke. Nye motorer, ændret front og bagparti, opgraderet interiør – det kalder man blot et facelift. Der er ikke grund til at gøre så meget ståhej ud af det…
Suzuki Vitara test - læs mere >>>

KIA ProCeed GT 1,6 T-GDI
KIA racer der ud af med fancy og brugsbi
Det kan ikke gå stærkt nok for KIA. I bogstavelig forstand. Ikke bare har man haft kolossal succes med plugin hybriden KIA Niro, hvor man i fjor var totalt markedsledene, også i den anden ende af skalaen, dér hvor sporty og dynamisk kørsel er vigtige egenskaber, har KIA succes, bl.a. med den store sportscoupe Stinger. Nu racer man videre med KIA ProCeed, der forener et iøjefaldende design med høj grad af køredynamik og stor funktionalitet.

KIA ProCeed GT test - læs mere >>>


Opel Grandland X 2,0D aut. Exclusive

Den dansk/tyske model

Basis er fransk, for Opel Grandland X er baseret på samme undervogn som Peugeot 3008, det har vi ofte været inde på her på Motorsiden.dk. Den er dog udviklet i et samarbejde mellem Opel og Peugeot, længe inden sammensmeltningen af de to firmaer blev en realitet.

Opel Grandland X 2,0D Exclusive test - læs mere >>>


Range Rover Velar R-Dynamic S 2,0 P250

Køredynamisk luksus-offroader

Da vi første gang kørte den nye luksus-offroader, Range Rover Velar, var det i udgaven med 380 hestes 6-cylindret benzinmotor, med luftaffjedring og et kolossalt kraftpotentiale. Den opsætning kostede i nabolaget af 1,5 mio. kroner, men så meget behøver man ikke betale, hvis man vil ”nøjes” med 250 hestekræfter – og det bliver bilen faktisk mere dynamisk af.

Range Rover Velar P250 test - læs mere >>>


VW T-Roc 2,0 TSI R-Line DSG 4MOTION Sport

Fuld power på Roc’en

Vil man billigst muligt til en VW T-Roc, kan man slippe med små 250.000 kroner. Men vil man have fuld power på Roc’en, så lægger man 130.000 oven i, og så får man også masser af udstyr, firehjulstræk, 7-trins DSG gear og for små 20.000 kroner (R-Line udstyret) yderligere ligner den en racerbil – og er det langt henad vejen også.

VW T-Roc 2,0 TSI 4MOTION test - læs mere >>>


Volvo V40 D3 Aut. Dynamic Edition

Dynamisk tilbud

I den kompakte mellemklasse er en af markedets mest elegante biler Volvo V40. Volvo har justeret på designet med jævne mellemrum, siden den så enden af samlebåndet for første gang tilbage i 2012. Den nuværende generation må forventes snart at skulle fornys og Dynamic Edition udgaven skal hjælpe med til at holde gang i salget en tid endnu.

Volvo V40 D3 test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt