| 
							Bare fordi man er kommet helskindet gennem natten 
							betyder det ikke, at man bliver friskere. Det har 
							flere måtte sande, ikke mindst Toyota-holdet på bil 
							nr. 8. En lille hjulbolt med den store virkning... 
							  
							Bilen lå tæt på toppen, på en 5. plads, med en vis 
							sandsynlighed for at pit-stop sekvensen i løbet 
							sidste fase ville kunne katapultere Toyota'en op på 
							førstepladsen. 
							  
							Men efter et pitstop, var hjulbolten i venstre 
							forhjul ikke skruet rigtigt på. Og i stedet blev den 
							ellers så sejrsvante racer katapulteret af banen - 
							allerede i første sving. Og på kun tre hjul bliver 
							Le Mans racerbanens 13,6 kilometer meget lange. 
							Bilen kom i pit, reparareret og klar til den 
							afsluttennde sprint, som den med stor sandsynlighed 
							vil slutte med en ærgerlig 19. plads. 
							  
							Forinden havde trætheden også meldt sig for Pier 
							Guidi, som spandt af banen ved indkørslen til 
							pitten. Sådan noget gør man ganske enkelt ikke. 
							  
							Og dermed var topstriden blevet til en kamp mellem 
							den halv-private AF Corsa Ferrari nr. 83 og 
							fabriksbilen med nr. 50 på siden og aktuelt Nicklas 
							Nielsen i cockpittet. Afstanden mellem de to har 
							stort set ikke ændret sig. 
							  
							Derfor kan den afsluttende pitstop strategi let 
							blive afgørende. De to bilers pitstop-sekvens er 
							ikke synkron. Det er næsten umuligt at regne sig 
							frem til hvem der har fat i den lange ende, når 
							målstregen nåes. 
							Men her kan stressfaktoren også spille ind. I 
							skrivende stund er Robert Kubica fra polen i 
							spidsen, og han er ikke kendt for at være verdens 
							mest rolige menneske. Men nu må vi se. Spændende 
							bliver det i hvert fald indtil Le Mans virkeligheden 
							folder sig ud i al sin uforudsigelighed. |