| 
							Der kan ske meget på kort tid i et 24 timer langt 
							løb. Uventede begivenheder møblerer om på 
							positionerne, men det er stadig meget, meget tæt. 
							  
							Iblandt dystes der hjul til hjul, sving efter sving 
							om placeringerne i toppen. Samtidig kæmper kørerne 
							med udsynet, fordi insektplagen fortsætter. Der er 
							tale om bitte små, næsten mikroskopiske insekter, 
							der bliver ramt af bilerne og slører udsynet gennem 
							forruderne. Det stiller ekstraordinært store krav. 
							  
							Om det var årsagen til at Michael Christensens 
							Porsche blev taget i at køre for hurtig i en såkaldt 
							slow zone, hvor hastigheden er begrænset til 80 km/t 
							pga. fx oprydningsarbejde efter uheld. Men et faktum 
							er det, at hans Porsche racer skulle en tur gennem 
							pitten og den er både lang og langsom i Le Mans. Det 
							slog hårdt på placeringerne, hvor afstanden mellem 
							nr. 1 og den 8. plads, Porsche nr. 5 aktuelt 
							indtager, er under halvandet minut. 
							  
							Sagt på en anden måde: En sådan straf behøver ikke 
							blive afgørende, men det biver svært at kæmpe sig 
							frem alene på strategi og pålidelig kørsel. 
							  
							I spidsen ligger Nicklas Nielsens ferrari nr. 50. 
							Men hans team-kolleger i nr 51 er tæt på og det 
							samme er Ferrari nr. 83. Top-3 ligger indenfor 
							typisk 10 sekunder. 
							  
							Med til at holde de tre Ferrarier til ilden er 
							Porsche nr. 6, men de har mistet 17-18 sekunder til 
							den bageste af Ferrari'erne. 
							  
							Og så er Toyota så småt ved at vise tænder. Bilen 
							med nr. 8 på siden har indtil videre været den 
							bedste af de to japansker biler og de er nu 
							avanceret til 5. pladsen, men er omkring 40 sekunder 
							efter. 
							  
							Vigtigt er det, at blive ved med at være på 
							omgangshøjde i løbet, hvis det ender med et regulært 
							sprint og hvis der måtte komme perioder efter 
							safetycar. 
							  
							På 6. pladsen ligger Porsche nr. 4 med bl.a. den 
							regerende Formel E verdensmester, Pascal Wehrlein 
							aktuelt i cockpittet. 
							  
							Han har så den næstbedst placerede dansker, Frederik 
							Vesti i Cadillac nr. 311 lige efter sig. 
							  
							Peugeot raceren med bl.a. Malthe Jacobsen på holdet 
							ligger 12'er og Kevin Magnussens BMW er nr. 13. 
 
							 
							Kevin Magnussens BMW var en tid helt oppe på 5. 
							pladsen. 
 
							De to Aston Martin racere og Peugeot'en med Mikkel 
							Jensen på holdet afslutter Hypercar feltet. 
							  
							I LMP2 er David Heinemeier Hanssons bil nr. 22 for 
							øjeblikket på 7. pladsen, mens Michael Jensens bil 
							nr. 16 er faldet ned på 12. pladsen efter bl.a. at 
							være sendt på en snurretur, formentlig pga. påkørsel 
							bagfra. |