| 
							Man kan godt kalde det dansk dominans, når de to 
							bedst placerede biler i årets Le Mans har hver deres 
							danske kører på holdet. 
							  
							Det var godt nok de to Cadillac racere, der startede 
							fra første startrække, som dominerede over de første 
							omgange, men det varede ikke længe før Porsche nr. 
							5, som bl.a. køres af Michael Christensen strøg 
							forbi og siden lå bilen solidt på førstepladsen, så 
							solid en føring nu kan være, med et forspring på 
							nogle få sekunder. 
							  
							Men 7 placeringer længere nede befandt Nicklas 
							Nielsen sig i han nr. 50 Ferrari. Han overvandt 
							eventuel efterslæb efter sin maveforgiftning og 
							arbejdede sig op i rækkerne indtil han lå i 
							baghjulet på Porschen. 
							  
							Derpå skulle der lige et kørerskifte til, og så var 
							Ferrari nr. 50 i spidsen, med Fuoco i cockpittet. 
							Også for Porsche nr. 5 sketer der ting og sager, for 
							nu pressede Porsche nr. 6 sig på og inden længe var 
							den hensat til tredjepladsen, men afstanden mellem 
							de tre første biler er minimal. 
							  
							Det er i Le Mans sammenhæng bemærkelsesværdigt, at 
							der allerede i løbets tredje time er så intens kamp 
							om placeringerne, men det tæller til såvel Michael 
							Christensen som Nicklas Nielsen fordel, at det 
							indtil nu er gået som de drømte om. Og siden skal 
							man holde skansen de næste 20 timer... 
							  
							På 4. pladsen ligger Cadillac nr. 311 med bl.a. 
							Frederik Vesti på holdet. Ferraris anden bil ligge 
							5'er og den bedst placerede Toyota avancerede til 6. 
							pladsen - indtil BMW nr. 15 pressede sig forbi. Ikke 
							kørt af Kevin Magnussen - som omvendt havde mistet 
							en del placeringer efter at have været i cockpittet 
							da starten gik. Nu var det Vanthoor, der fik æren af 
							at indhente det forsømte - og det går foreløbig ret 
							godt. 
							  
							MEN: Der er blot et halvt minut mellem de første 10. 
 
							 Toyota nr. 8 er fortsat den bedst placerede af de to 
							Gazoo Racing biler på omkring en 8. plads.
 
 
							I LMP2 er David Heinemeier Hansons bil nr. 16 på vej 
							tilbage efter at have tabt terræn. Den ligger 
							aktuelt omkring 10. pladsen mens Martin Jensens bil 
							nr. 16 var helt oppe som nr. 2 - men er nu aktuelt 
							dumpet ned på 3. pladsen, men det er stadig et 
							uventet godt resultat, man indtil videre har 
							præsteret. 
							  
							Spredningen er større i LMP2 end i Hypercars, men 
							bedst går det for Martin Jensen i bil nr. 16, der er 
							med helt i toppen. David heinemeier hansson hænger 
							stadig på, men ikke på det forventede niveau. 
							 
							Michael Jensen. 
							  
							 
							David Heinemeier Hansson. |