Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Sport
Grand Turismo på intelligent niveau
Honda kalder deres stationcarudgave af Honda Civic
for ”Tourer”. I virkeligheden kunne den ligeså godt
hedde Gran Turismo, altså GT, for den byder på alle
de kvaliteter, der kendetegner en ægte Gran Turismo,
tilpasset 2014-standard og ikke mindst årene der
kommer. Den er nemlig gennemført intelligent.
Honda Civic Tourer test - læs mere >>>

Biltest: Toyota RAV-4 2,0 D-4D T3
Scorer på brændstoføkonomien
Vi har tidligere prøvekørt Toyota RAV-4 med 2,2
liters dieselmotor,
oven i købet på en længere tur med høj hastighed.
Det håndterede den glimrende – men den var tørstig.
Det findes der imidlertid en løsning på: Den hedder
Toyota RAV-4 2,0 D-4D og den skulle på papiret køre
meget længere på literen.
Toyota RAV-4 2,0 D-4D test - læs mere >>>

First Test: Subaru WRX STI
Hjælp til selvhjælp
Fart specifikationerne for den nye Subaru WRX STI
taler deres eget sprog: 0-100 km/t på 5,2 sekunder
og 255 km/t på toppen. Men disse tal er dybest set
uinteressante, for hvad kan man bruge den fart til,
hvis ikke den kan håndteres. Derfor har Subaru med
den nye bil valgt ikke at bygge en ny motor og
transmission, den del af teknikken overtages fra den
hidtidige model, der også bar Impreza navnet.
Subaru WRX STI First Test - læs mere >>>

Biltest: BMW X5 xDrive30d aut.
Full-size all-round-bil
Vi vidste godt, at BMW var gode til at bygge SUV’er.
Nu er der kommet en ny generation på markedet, en
bil som er blevet endnu bedre på stort set alle
fronter. Men ét er, at den kan gøre sig i terrænet.
Et andet er, hvordan man trives med bilen som en del
af hverdagen, eller hvis man vælger at lade den være
det bærende (og kørende) element for en længere
biltur ud i Europa.
BMW X5
xDrive 3,0d test - læs mere >>>

Biltest: Opel Insignia 1,6 SIDI Cosmo
Beskedenhed sætter Insignia i særklasse
Hos Opel har man besluttet, at den store
mellemklassebil, Insignia, ikke er en premiumbil,
eller luksusbil om man vil. Pr. definition – og
måske også via prissætningen. Et faktum er det
imidlertid, at Opel har tilført Insignia så gode
egenskaber, at den ligger på kanten til at være en
luksusbil, hvis den i virkeligheden ikke er det.
Uanset hvad man så mener på fabrikken eller ej.
Opel Insignia test - læs mere >>>

Mere forsidestof >>>