Suzuki Swift 1,0 Boosterjet Action
Når fart og pris
skal passe sammen
Hvis man som dansker
køber en ny Suzuki Swift, er der en overvejende
sandsynlighed for, at det bliver en Suzuki Swift 1,0
Boosterjet Action. Den koster 160.000 kroner, dvs.
30.000 kroner mere end den allerbilligste Swift. Og
ikke mindst Suzukiens fartpotentiale, gætter vi på,
er en afgørende faktor, som har gjort præcis den
variant den mest populære, for sådan har det nemlig
været siden introduktionen sidste år.
Suzuki Swift 1,0 Boosterjet test - læs mere >>>

KIA Optima SW 2,0 T-GDI GT:
GT
med mening
”GT” er antagelig
den mest misbrugte betegnelse på en bil. GT står
historisk for Gran Turismo, altså en stor rejsebil.
Relationen til sportslige biler, som GT ofte
benyttes til, er som sådan misvisende. I tilfældet
KIA Optima SW GT giver det hele imidlertid mening,
både i moderne og i mere historisk sammenhæng.
KIA Optima SW GT test - læs mere >>>

Opel Insignia Sports Tourer 1,5T Dynamic aut.
Pris og køredynamik gør forskellen
Det er en slet skjult hemmelighed, at vi har været
begejstrede for den nye Opel Insignia fra de
allerførste kilometer. Begejstringen er blevet
underbygget hver eneste gang, der har været mulighed
for at køre Insignia, og den blomstrer stadig, men
der er forskel på modelvarianterne, og det er ikke
uvæsentligt at forholde sig til, hvis Insignia står
på indkøbslisten.
Opel Insignia Sport Tourer test - læs mere >>>

Skoda Karoq Style 2,0 TDI AdBlue 4X4 DSG
Alsidig multi SUV
En af de øvelser, VW
gruppen er god til, er at skabe varianter over et
tema. Vel at mærke varianter, som indbyrdes er
næsten uigenkendelige. Det gælder ikke mindst
striben af SUVer, for ligheden mellem den her
prøvekørte Skoda Karoq og søstermodellerne SEAT
Ateca, VW Tiguan og Audi Q2 er ikke ligefrem
slående. Sådan er det også, når det gælder bilernes
køreegenskaber.
Skoda Karoq 2,0 TDI 4X4 test - læs mere >>>

SEAT Ibiza FR 1,0 TSI 115 hk
Ibiza Formula Racing er den skarpe oplevelse
Den helt nye SEAT
Ibiza kom på markedet for få måneder siden. Den
kører rigtig godt, hvad vi fastslog allerede i
forsommeren i forbindelse med de første
internationale prøvekørsler. Dengang kørte vi bl.a.
Ibiza’en med den kraftigste af de 3-cylindrede
1-liters TSI-motorer på 115 hestekræfter i Xcellense
versionen. Med tilnavnet ”FR” bliver Ibiza endnu
skarpere.
SEAT Ibiza FR 1,0 TSI 115 hk test - læs mere >>>
