- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Land Rover disponerer over flere eksperter, der instruerer i hvordan man kører på den mobile terrænbane. Jan Petersen i forgrunden og Ib Hammer.


Terrænbane på farten


Tekst: Søren Clauding - november 2006

Foto: Vivi Siiger - klik på billederne og se dem større

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Land Rover har skabt en såkaldt mobil terrænbane. Banen består af flere forhindringer – en kraftig stigning på ikke mindre end 30 grader og et tilsvarende fald – en sektion, hvor to af bilens fire hjul kommer til at hænge frit i luften og en såkaldt sidehældningssektion. Meningen er, at man hen over de kunstigt skabte forhindringer kan afprøve bilernes forskellige egenskaber og få et indtryk af de medfølgende hjælpemidler.

 

Men det helt særlige er terrænbanens mobilitet. Den kan nemlig transporteres derhen, hvor der er brug 


VentureCam er et mobilt kamera, der ikke fylder mere end at man kan have det i hånden. Billederne sendes trådløst og vises på Range Roverens navigationsskærm

for den. Den kan benyttes midt på Rådhuspladsen i København, om man

vil (og må) eller udenfor en hvilken som helst af de danske Land Rover forhandlere.

 

”Idéen er,” fortæller teknisk chef hos Land Rover Danmark, Ib Hammer ”at vi skal kunne transportere banen rundt til alle vores forhandlere, der derpå kan tilbyde kunderne – og de kommende kunder – at afprøve bilerne før og efter køb. Derved får de et bedre indtryk af, hvilke muligheder, der følger med, når man investerer i en moderne Land Rover.”


Den mobile terrænbane byder ikke bare på udfordringer, der giver et indtryk af hvad en moderne Land Rover er i stand til. Den kan også transporteres rundt om i landet og sættes op – stort set hvor der er plads.

 

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt