| 
							
							Verden plages af Corona virus, men lykkeligvis er 
							det noget, som langt de fleste mennesker alene 
							oplever i form af restriktioner på deres færden og 
							gennem mediernes intensive dækning. For langt de fleste 
							mennesker skal hverdagen gå videre og derfor er det 
							yderst relevant, når KIA netop nu lancerer den helt 
							nye plug-in hybrid udgave af den populære 
							familiebil, KIA XCeed. 
							
							  
							
							KIA er førende på markedet for plug-in hybrider, 
							også kaldet opladningshybrider. Der er tale om 
							biler, der både har en benzinmotor og en elmotor. Og 
							har man som ejer mulighed for eksempelvis at oplade 
							bilen hjemme, og rammer ens daglige kørselsbehov 
							typisk under de 48 kilometer, som er den officielle 
							rækkevidde iht. WLTP, vil driftsøkonomien være 
							ganske, ganske attraktiv, fordi elektricitet selv 
							ved faldende oliepriser er prismæssigt fordelagtigt. 
							 
							
							  
							
							Siden har man sikkerhed for ikke at gå i stå, for 
							når der ikke er mere strøm på batteriet, kører bilen 
							blot videre ved hjælp af benzinmotoren, og benzin 
							kan man fortsat tanke overalt i landet. 
							
							  
							
							Det er blot en god måned siden, at KIA lancerede den 
							første plug-in hybrid i Ceed familien i form af 
							stationcar-udgaven, Ceed SW PHEV. Den nye XCeed PHEV 
							kan betragtes som en overbygning dertil (PHEV 
							betyder Plug-in Hybrid Electric Vehicle). 
							
							  
							
							Èn version men masser af udstyr 
							
							KIA XCeed PHEV vil som udgangspunkt alene kunne 
							købes i én enkelt udstyrsvariant til 270.000 kroner. 
							Modellen er som standard udrustet med bl.a. 16” 
							alufælge, LED kørelys, LED for -og baglygter, 
							el-foldbare sidespejle m. varme, automatisk 
							nedblændeligt bakspejl, bakkamera, dobbelt 
							bagagerumsbund, adaptiv fartpilot, 2-zoners 
							klimaanlæg m. anti-dug funktion, læderrat og 
							lædergearknop, parkeringssensor bag, regn-sensor, 
							varme i forsæderne, ratvarme, 8” berøringsskærm, 
							automatisk nødbremse med fodgængergenkendelse, aktiv 
							vognbaneassistent, mørktonede ruder og sæder delvist 
							i læder. Og så er KIA’s unikke 7-års garanti som 
							altid standard også på den nye XCeed PHEV. 
							
							  
							
							Selvom man ikke kan vælge mere end én 
							udstyrsvariant, indebærer det ikke, at man må nøjes 
							med det udstyr. Præcis som tilfældet er for flere 
							premium bilmærker, tilgodeser KIA kundernes 
							individuelle behov ved at tilbyde en del udstyr, 
							stykvis eller i pakker.  
							
							  
							
							Introduktionstilbud 
							
							I forbindelse med introduktionen af XCeed PHEV kan 
							man således for 15.000 kroner tilkøbe en såkaldt 
							”Intropakke” (værdi: 43.000 kroner), bestående af 
							12,3” digital instrumentering, 10,25” berøringsskærm 
							med navigation, trådløs telefonopladning, 
							blindvinkel-assistent, advarsel ved krydsende trafik 
							bagtil, skiltegenkendelse, smart parkeringsassistent 
							inklusiv P-sensor fortil og 40:20:40 nedfældelige 
							splitbagsæder. 
							
							  
							
							For 30.000 kroner oveni kan man tilvælge 
							”Pluspakken”, som består af udstyret fra Intropakken 
							samt sædeindtræk i læder, ventilation i forsæderne, 
							el-justerbart førersæde m. hukommelsesfunktion, 
							bagsædevarme, el-justerbar lændestøtte i forsæderne, 
							elektronisk bagagerumsåbning og alu-pedaler. 
							Pluspakken har en samlet værdi på 79.000 kroner. 
							
							 Drivlinen i den nye KIA XCeed Plug-in-hybrid 
							kombinerer en litium-polymer-batteripakke på 8,9 
							kWh, en elmotor på 44,5 kW og en 4-cylindret 
							benzinmotor. Systemeffekten er sammenlagt 141 hk og 
							drejningsmomentet topper på 265 Nm, hvilket gør 
							XCeed Plug-in i stand til at nå 100 km/t på 11 
							sekunder. Drivlinen gør desuden brug af en 6-trins 
							dobbeltkoblingsgearkasse med mulighed for manuel 
							aktivering af gearskiftene. |