- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dæk leverandør til Audi og Peugeot i 24 timers Le Mans


Følg Le Mans Motorsiden: Under årets 24-timers løb bringer vi aktuelle historier og fotos - direkte fra banekanten i Le Mans.


Præsenteret i samarbejde med Michelin og Shell



Tom K har endnu ikke indtaget Audi nr. 1


Le Mans 2009: Løbet tager form


Lørdag 18:30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Efter løbets første tre timer er tingene så småt begyndt at falde på plads. Nu er udfordringen for deltagerne at benytte det som udgangspunkt for resten af de godt 20 timer...

Fremme i spidsen skal Audi teamet indstille sig på, at at pres på Peugeot teamet måske er den bedste måde, at få franskmændene sat til vægs på. Stress er en væsentlig faktor - når der stresses, begås fejl og med Peugeot racere som er 3-4 sekunder hurtigere pr. omgang end Audis nye R15, skal der enten mekaniske sammenbrud eller stress i teamet til at kompensere for farten.

Selvsagt vil kørernes erfaring også spille ind. Endnu har Tom Kristensen ikke siddet i cockpittet på Audi'en og når den danske rekord-haver slår til, er det ikke utænkeligt at de franske løver må luske væk med halen mellem benene.

 

Stillingen i spidsen efter de første tre timer er 2 X Peugeot i spidsen (nr. 8 foran nr. 9) fulgt af 2 X Audi (nr. 2 foran nr. 1).

 

Derpå kommer de to Aston Martin racere samt Pescarolo Sports nr. 17 Peugeot, der er kommet forbavsende godt igen efter påkørslen i pitten i løbets første time.

 

I LMP2 fører Team Essex. Men afstanden til GOH Porsche teamet er marginal. Her er intet afgjort endnu.


Team Goh er Team Essex hårdeste konkurrent. Der køres i identiske biler.


I LMGT1 klassen er Jan Magnussens Corvette fortsat 1'er, men også hér med behersket afstand til teamets anden bil.

 

Og i LMGT2 klassen fastholder Allen Simonsen & Co. 6. pladsen.

 

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt                                Web-design: SRP