| Det er 
							muligt, at Aston Martin teamchef David Richards 
							mener, at det først er ved 18-19 tiden, man kan se 
							hvordan styrkeforholdet er. Men i mellemtiden kan 
							man som dansker glæde sig over, at netop den dansk 
							kørte Aston Martin no. 95 lige nu er overlegen.   Nicki 
							Thiim overtog hurtigt føringen i LM GTE Pro klassen 
							og nu er det Marco Sørensens opgave, at fastholde og 
							om muligt udbygge det lille forspring, man har til 
							klassens nr. 2, team-kammeraterne med nr. 97 på 
							siden.   Det er et 
							helt åbent spørgsmål, om Ford, der i fjor var så 
							overlegen, trækker noget frem lidt senere i løbet. 
							Et faktum er det, at i løbets første fase holder 
							bilerne samme tempo som Aston Martin'erne.   Unik 
							dækstrategi For Aston 
							Martins vedkommende har man måske, det vil tiden 
							vise, fordel af en unik dækstrategi fra Dunlops 
							side. En strategi, der blev påbegyndt allerede ved 
							årets indgang.   James 
							Bailey fra Dunlop forklarer: Reglementet er nyt i 
							år, vores dæk skal homologeres, dvs. registreres og 
							godkendes og vi må kun levere tre forskellige typer 
							henover året. Vi valgte, kun at få homologeret to og 
							afprøvede så en tredje, som vi i sidste øjeblik har 
							fået godkendelse på."   "Det er 
							et dæk, som især er godt under kølige forhold, dvs. 
							når det begynder at blive mørkt. Det er varmt i Le 
							Mans men heldigvis også blæsende, så vi gætter på at 
							vores nye dæk måske kan tages i brug først på 
							aftenen." Derved har man mindst 12 timer med det nye 
							dæk, som man selvfølgelig så håber på også i løbet 
							er så godt, som det var under træningen.   Den 
							fordel har Ford og Porsche ikke. De kører på 
							Michelin, som har haft en anden tilgang til dæk 
							leveringen end Dunlop.   På 
							tredjepladsen følger Michael Christensens Porsche 
							911 RSR - og det er også danskeren, der sidder i 
							cockpittet.   For kort 
							tid siden lå den tredje dansker på banen lige nu, 
							Jan Magnussen i Corvette, på 4. pladsen, men det går 
							lidt op og ned for den populære dansker. I skrivende 
							stund er han sidst i GTE Pro klassen.   Iøvrigt 
							er det også nu Christina Nielsen, der kører 
							Ferrari'en med nr. 65 og hun holder godt fast i den 
							fine 7. plads, bilen er avanceret til. |