First Int. test:
Dacia Bigster Hybrid 155
STOR opgradering -
men stadig "no bullshit"
I Danmark er Dacia kendt for
at være en “no bullshit car”. Det ved man også ude i
Europa at den er, for i Europa er den mest solgte
personbil Dacia Sandero. Det er anderledes i
Danmark, for hér køber bilkunderne billige biler ved
at spare afgift, altså elbiler. Og den nye Dacia er
ingen fuldt elektrisk bil. Der er dog ingen grund
til at fravælge den, for den nye Bigster er bestemt
ikke en bullshit bil, selvom den giver mærket et
gevaldigt løft og trækker prisen med opad.
Dacia Bigster First int. test - del 1 - læs mere >>>

Biltest: Renault
Mégane Iconic
Det er prisen, der
gør det - plus en god bil
Bilmarkedet har altid været
prisfølsomt. Historisk kan årsagen findes i de
gigantiske danske registreringsafgifter. Det
argument eksisterer ikke, når det gælder elbiler.
Alligevel er prisen fortsat en vigtig faktor, når
danskerne handler bil, hvilket ikke mindst Renault
har indset og handlet efter med kolossale
prisnedsættelser. De omfatter bl.a. Renault Mégane.
Renault Mégane Iconic test - læs mere >>>

Årets Varebil 2025: 3
nominerede blev til 5
Danske Motorjournalister
kårer hvert år ”Årets Bil i Danmark”, som har
direkte fokus på personbiler. Men der er en verden
til forskel på personbiler og varebiler, selvom de
til daglig færdes på de samme veje rundt om i
landet. Derfor kårer foreningen også ”Årets
Varebil”, og i år er de tre nominerede blevet til
fem.
Årets Varebil 2025 - nomineringen - læs mere >>>

Europa lancering:
ChangAn
- Kort test af Deepal
S07
Store ord, store
ambitioner - og få detaljer
Ordene var store,
superlativerne ligeså, det samme er ambitionerne,
selvtilliden og også de tre bilmærker, som den Kinas
fjerdestørste bilvirksomhed, ChangAn, bl.a. viste
frem ved den europæiske ”brand” lancering i Mainz i
Tyskland. Spørgsmålet er blot: hvordan skal det
lykkes for ChangAn, når ingen af de øvrige kinesiske
spillere for alvor har fået greb om de europæiske
markeder?
ChangAn Brand Lancering - læs mere >>>

Biltest: MG ZS
Hybrid+ Luxury
Harmonisk og brugbar
hybrid
Det ville egentlig være så
let at skrive, at MG ZS Hybrid+ blot er en
forstørret MG3 Hybrid+, alene fordi den har samme
drivline. Men sådan er det typisk med biler: Der
udvikles en teknik, og så bygges den ind i mange
forskellige karrosserityper. Men nu er det sagt:
Drivlinen er speciel, og den har vi beskrevet i
testen af MG3'eren.
MG ZS Hybrid plus test - læs mere >>>

Mere forsidestof >>>