- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt





  

      

   



 


  

  



      

Mere forsidestof >>>


HØR RADIO:


Er du et menneske på farten, så besøg Rejseradioen.dk - her er både fotos, tips og gode links

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

First World Test: Renault Mégane Electric

Renaults elektriske mesterstykke

Renault er på linje med især alliancepartneren Nissan pioner indenfor elektrisk mobilitet til overkommelige priser. Det har givet dem en kolossal erfaring og den har de taget i brug ved udviklingen af den helt nye Renault Mégane E-TECH Electric, som er et regulært mesterstykke. Ikke mindst set lyset af en indstigningspris på 267.000 kroner, når den ankommer på det danske marked i begyndelsen af maj i år.

Renault Mégane Electric first test - del 1 >>>


First World Test: Renault Mégane Electric

Velkomponeret meningsfyldt elbil

Den nye Renault Mégane E-TECH Electric, som lander i Danmark sidst i april/først i maj og vil kunne leveres først på efteråret, er ikke blot en velkomponeret moderne elbil med fine køreegenskaber og et passende design. Den inkluderer også opfindsomme løsninger med stor virkning.

Renault Mégane Electric first test - del 2 >>>


Biltest: VW ID.4 GTX 4MOTION

Firehjulstræk med et formål

I mange år har vi lært, at biler med forhjulstræk er mere køre-rigtige og sikre end baghjulstrukne biler. Den optimalt indrettede elbil er imidlertid baghjulstrukken, hvad bl.a. VW har praktiseret med ID.3, der også godt kan slå et slag med halen, når man kører den lidt friskt. ID.3 har imidlertid en sportslig storebror, ID.4, som i 4MOTION udgaven opfører sig ganske anderledes. Hurra for det.

VW ID.4 GTX 4MOTION test - læs mere >>>


Kort test: Subaru Solterra

Ny Subaru elbil er en ægte Subaru

Til sommer lander den helt nye fuldt elektriske Subaru Solterra på det danske marked. Men et enkelt eksemplar har allerede nu sneget sig ind i Europa og bl.a. taget på en yderst kort gæste visit i Danmark. Den benyttede vi til at få, ikke alene det første blik af den nye bil, men også en kort køretur. Oplevelsen var bekræftende i enhver henseende.

Subaru Solterra First test - læs mere >>>


Kørt kort: Peugeot 308 (plug-in hybrid)

Made in France gør en forskel

Engang var Peugeot et enkeltstående fransk bilmærke. Anno 2022 er Peugeot blot ét af en hel række bilmærker samlet i Stellantis koncernen, som også omfatter velkendte italienske og amerikanske biler. Det giver mulighed for individuelt at highlighte en hel unik forskel: Bilernes nationalitet og herkomst.

Peugeot 308 kort test del 1 - læs mere >>>


Kørt kort: Peugeot 308 (plug-in hybrid)

Elegant og alsidig mellemklassebil

Mange bilejere stiller i denne tid spørgsmålet: Skal den næste nye bil være elektrisk, skal den være en plug-in hybrid, eller er det klogest fortsat at køre på benzin eller dieselolie? Svaret er nok for de allerfleste, at det klogeste fortsat er, at vælge en bil til ens kørselsbehov og budget. Fordelen ved den helt nye Peugeot 308 er da, at den i det store hele kan købes med en hvilken som helst drivline.

Peugeot 308 kort test del 2 - læs mere >>>

Biltest: Ford Puma ST-X 1,5 EcoBoost 200 hk

Landevejsracer med mere end ét formål

For cirka to år siden afholdt Ford de første internationale prøvekørsler af den helt nye Ford Puma. Ved samme lejlighed præsenterede man med meget hemmelighedskræmmeri en ST-version, ingen fotos, ingen pressedækning, bare en journalist teaser. Mærkeligt. Men der var formentlig en ganske særlig grund til hemmelighedskræmmeriet.

Ford Puma ST-X 200 hk test - læs mere >>>


2022 Formel E VM 2. afdeling Diriyah E-Prix

Mortara tager uventet sejr

Mercedes triumferede i årets første Formel E VM løb, og det gjorde de til dels også i Race 2, men det forløb ganske anderledes.

Formel E VM Race 2 - læs mere på Formel E.dk >>>



2022 Formel E VM 1. afdeling Diriyah E-Prix

Status quo men meget bedre race

Ser man alene på udfaldet af årets første VM-runde, som fandt sted på bybanen i Diriyah i Saudi Arabien er ikke meget ændret i forhold til i fjor. Men racerløbene og hele afviklingen af løbsdagen er meget, meget bedre. Efter de første to løb står det dog klart: Mercedes er teamet, der skal besejres i år og det bliver ikke let.

Formel E VM Race 1 - læs mere på Formel E.dk >>>


Formel E VM 2022

Nye regler giver fair resultater

Fredag d. 28. januar køres sæsonens første løb i Formel E verdensmesterskabet. Det kommer til at ske efter et fuldstændig revideret kvalifikations setup, hvor det i langt højere grad bliver deltagernes præstationer, som afgør udfaldet og dermed startopstillingen, end det hidtil var tilfældet. Sæsonen, som også bliver den mest omfattende i Formel E historien, byder i sagens natur også på nye kørere og også nye teams er på vej.

Formel E 2022 - nye regler - læs mere >>>


Formel E VM 2022

Stærkt felt og uforudsigeligt udfald

Når 2022 Formel E verdensmesterskabet tager sin begyndelsen fredag d. 28. januar (med shakedown allerede dagen inden), sker det som i fjor på den saudiarabiske racerbane på afspærrede veje i Riyadh forstaden Ad-Diriyah (Racerbanen i Ad-Dririyah >>>). Men selvom racerbilerne i teknisk forstand ikke er forskellige fra de, der blev benyttet i fjor, er det eneste kendte ved sæsonstarten netop racerbanen. Alt andet får man først en indikation af, når løbets flages af fredag aften.

Formel E VM - optakt - læs mere >>>


Mere forsidestof >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt