Biltest:
Mazda CX-5 SKYACTIV-G 2,5 AWD
Optimum er
optimal, eller?
Efter for nylig at have stiftet bekendtskab med den
opdaterede Mazda CX-5 med 150-hestes dieselmotor var
forventningerne store til også at komme under lakken
på Optimum-udgaven af den velkørende SUV. Om den så
er så optimal, som navnet indikerer, er til syvende
og sidst nok et temperamentsspørgsmål.
Mazda CX5 SKYACTIV-G test - læs mere >>>

Biltest: Mazda2 1,5 Optimum 115 hk
Power og udstyr for alle pengene
Vi har tidligere prøvekørt Mazda2, både i
forbindelse med de første internationale
prøvekørsler, som fandt sted i Barcelona og omegn,
og en enkelt gang også på dansk grund . I Danmark
var det udgaven med 90-hestes SKYACTIV-G
benzinmotor, automatgear og mellemudstyret ”Vision”.
Nu er turen kommet til 115-hestes udgaven men med
manuelt gear og topudstyret ”Optimum”.
Mazda2 1,5 SKYACTIV-G test - læs mere >>>

Biltest: Suzuki Celerio med anhænger
Jydepakke til hele Danmark
Hvis man gerne vil sælge biler til jyder, skal man
kunne montere anhængertræk på bilen. Det vidste man
hos Suzuki, så da den danske importør introducerede
den nye lille Suzuki Celerio her i foråret, sikrede
man sig, at den blev godkendt til at kunne trække en
anhænger på op til 400 kg.
Suzuki Celerio med Jydepakke test - læs mere >>>

First World Testdrive:
Honda Jazz - det
spiller bare…
Den er rummelig som en Mercedes S-klasse, den kører
bedre end forgængeren og sikkerheden er i top.
Populært sagt kan man sige, at det spiller bare for
den nye Honda Jazz, hvor de første internationale
testkørsler for den nordeuropæiske regions
vedkommende var henlagt til København.
First World Test: Honda Jazz - det spiller bare >>>

Banetest af bl.a. Jaguar XE S og ny F-Type R
Coupé 5,0 AWD: Driving is believing
”Seeing is believing” har en klog kommunikations
ekspert engang udtrykt. På almindelig dansk betyder
det, at en oplevelse overbeviser bedre end tusind
ord. Hvis nogen skulle mistænke en Jaguar anno 2015
for ikke at køre godt, blot fordi den eneste
tilgængelige testbane var det danske
hastighedsbegrænsede vejnet, skal man blot omforme
udtrykket til ”driving is believing” og så bruge det
på en Jaguar.
Banetest: Jaguar F-Type AWD, XE S 3,0 m.fl. >>>


Klik på billedet og tag med på en tur rundt på
Test Track 1 nær Aralanda i Stockholm. Bilen er
intet mindre end en firehjulstrukken 550-hestes
Jaguar F-Type R Coupé 5,0 V8 AWD.
Kan også ses i Full HD på
YouTube >>>
Mere forsidestof >>>