| 
							 
							
							Opel har arbejdet målrettet på at skabe et godt 
							omdømme. Det gælder kvaliteten, hvor Opel selv tør 
							tage ansvaret og giver omfattende garantier, det 
							gælder designet hvor såvel linieføring som 
							køreegenskaber har fået et kraftigt løft opad og så 
							gælder det ikke mindst prisen, hvor Opel har 
							tilpasset niveauet til markedet. Det sidste skete 
							sidste efterår, hvor listeprisen på flere af Opel 
							Astra modelvarianterne blev reduceret med 6-7.5000 
							kroner. 
							
							  
							
							
							Derved er Opel Astra også blevet et prisattraktivt 
							alternativ i klassen for kompakte mellemklassebiler 
							og Wagon-versionen – dvs. Astra i stationcar udgave 
							– er nu fuldt konkurrencedygtig. 
							  
							
							
							
							Fin funktion 
							
							
							Det skyldes også, at Opel foruden det elegante 
							moderne Astra design har skabt en bil, der 
							funktionsmæssigt er på forkant. Et godt eksempel er 
							bagagerumsgardinet, som på stort set alle andre 
							biler kræver tilvænning at bruge smertefrit. I 
							Astra’en skubber man blot håndgrebet i midten nedad, 
							så glider gardinet op af sig selv. Ligeså elegant 
							trækkes det på plads igen styret af en skinne i hver 
							side. 
							 
							
							  
							 
							
							
							Bagagerummet er regulært og pænt stort. 350 liter 
							siger ikke det hele, for det er pladsen under 
							bagagerumsgardinet. I praksis er den større og oven 
							i købet leveres bilen uden reservehjul, hvilket 
							giver ekstra plads under bagagerumsbunden. Lægger 
							man bagsæderne ned, øges rumindeholdet til 1,5 
							kubikmeter. 
							 
							
							  
							 
							  
							
							
							
							Bagsædepladsen 
							
							
							Bagagerumsklappen slår højt op og giver læ i 
							regnvejr. Til gengæld er lidt af pladsen hentet hos 
							bagsædepassagererne. Hér kan man godt være, selvom 
							man er langbenet, men man sidder lidt klemt. 
							
							  
							
							
							Det gør man ikke på forsæderne. Hér oplever man en 
							lethed underbygget af et enkelt og moderne 
							kabinedesign. Lysindfaldet er godt – vinduesviskerne 
							skjules under forrudekanten – det er først når man 
							skal orientere sig bagud at man kunne ønske sig lidt 
							bedre udsyn. 
							
							  
							
							
							
							Værdifuld komfortpakke 
							
							
							Den prøvekørte Limited-variant har et fornuftigt 
							udstyr. Men desuden var bilen påmonteret den 
							såkaldte komfortpakke. Den er værdifuld for den 
							består af gode praktiske ting som fartpilot, 
							halvautomatisk aircondition, 6-vejs justerbart 
							førersæde, 
							 
							
							   |