| 
							 
							
							Chevrolet Nubira Stationcar er, sagt med få ord, 
							ensbetydende med masser af bil for pengene. Den er 
							en overraskelse, hver gang vi præsenteres for en 
							Chevrolet, hvor meget bil man får for pengene og 
							Nubira Stationcar er altså ingen undtagelse. 
							
							  
							
							
							Det til trods for at den prøvekørte version er den 
							dyreste i modelprogrammet, udstyret med 2-liters 
							dieselmotor og på det såkaldte SX udstyrsniveau. Den 
							koster 250.000 kroner og er idéel, hvis man skal 
							køre mange kilometer. 
							
							  
							
							
							
							Findes billigere 
							
							
							Gælder det om at få nogenlunde den samme 
							funktionalitet og betyder motorkraft, driftsøkonomi 
							og udstyr mindre, kan man nøjes med at betale 
							180.000 kroner for en Nubira Stationcar. Det er 
							billigt. Meget billigt. 
							
							  
							
							
							Dertil kommer at bilerne kan købes med 3-års 
							kaskoforsikring inkluderet. Det giver en merpris på 
							12-13.000 kroner afhængig af basispris. Næsten 
							overvældende. 
							
							  
							
							
							
							Design OK 
							
							
							For selvom en Chevrolet Nubira hverken som sedan 
							eller stationcar vinder førsteprisen indenfor 
							design, er den ikke helt umulig hvad det angår. Den 
							er faktisk ganske nydelig. Og funktionsmæssig er den 
							helt på højde med de fleste andre stationcars – vel 
							at mærke biler, der har samme ydre mål som Nubira – 
							ikke biler, der kan anskaffes for samme pris. 
							
							  
							
							
							Tagbøjler er eksempelvis med i prisen, hvad der 
							bestemt ikke er tilfældet hos alle konkurrenterne. 
							Selve bagagerummet er på 400 liter. Det er regulært, 
							men man kan ikke lægge fire kufferter i normal 
							størrelse ved siden af og oven på hinanden – og 
							samtidig trække bagagerumsdækkenet for. Men kan man 
							fylde pladsen ud, er den der – og hvor tit har man 
							brug for at køre på ferietur med fire kufferter? 
							 
							
							  
							 
							
							
							
							Skjult bagagerum 
							
							I 
							øvrigt findes der skjult under bagagerumsgulvet 
							yderligere plads. Den kan ikke aflåses, men den er 
							ikke umiddelbart tilgængelig i tilfælde af indbrud 
							og i øvrigt god til f.eks. elektronik, der helst 
							ikke skal varmes op af solens bagen ind gennem 
							bagruden. 
							
							  
							
							
							Bagsædepladsen i Nubira Stationcar er rigtig god. 
							Man sidder godt, der er god plads til benene og 
							bilen vil netop være rigtig til lange ferieture 
							fordi man ikke føler sig indespærret. Er man færre 
							end fire voksne, kan bagagekapaciteten udvides ved 
							at lægge splitbagsædet ned. 
							 
							
							  
							 
							
							
							
							Indstillingsmuligheder 
							
							
							På førersædet glædes man over mange 
							indstillingsmuligheder og er det ikke tilstrækkeligt 
							kan rattet – i læder – justeres både i højden og i 
							længden.  |