- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017

på Motorsiden.dk

 

Op til og under årets 24-timers løb i Le Mans bringer vi aktuelle historier fra Le Mans >>>

24 timers Le Mans på Motorsiden præsenteres  TOYOTA HYBRID, DUNLOP og TOTAL


De schweiziske Vaillante Rebellion Oreca racere kører som et klokkeværk.


2017 24-timers Le Mans: Det kører som et schweizisk klokkeværk for David & Co.


Af Søren Clauding - lørdag 23:55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det kører populært sagt som et klokkeværk for det schweiziske Vaillante Rebellion racerteam med de to Oreca-Gibson LMP2 racere med hhv. nr. 31 og 13 på siden.

 

David Heinemeier Hansson kører sidstnævnte sammen med Nelson Piquet jr. og Mathias Besche og de gør det næsten ligeså godt som team kollegerne: De to biler skiftes til at føre an i de meget konkurrence prægede og hurtige LMP2 klasse.

 

David Heinemeier Hansson havde med andre ord noget at skulle leve op til, da han overtog bilen efter sine to professionelle kolleger. Måske derfor skulle han lige ud at prøve grænser i den meget hurtige højrekurve efter start/mål langsiden, hvor bilerne kører i nabolaget af 250 km/t.

 

Heldigvis slap han med forskrækkelsen og bilen kunne uforstyrret køre videre.

 

På omgangshøjde og stadig i en position, som vil kunne true de to Rebellion racere ligger endnu en Oreca, med start nr. 38, kørt af bl.a. den rutinerede englænder, Oliver Jarvis. Hans største udfordring er nok, at de to medkørere, franskmanden Thomas Laurent og hollænderen med asiatiske aner, Ho-Pin Tung ikke er helt så erfarne som han selv.

 

Den førende Rebellion køres iøvrigt af Nico Prost, søn af den tidligere 4-dobbelte Formel 1 verdensmester, Alain Prost, samt Julien Canal og en Bruno Senna, der er nevø til den berømte Ayton Senna.

David Heinemeier Hansson har al mulig grund til at være glad og tilfreds. Han ligge skiftevis på 1. og 2. pladsen i LMP2 klassen og en intensiv dyst med team-kollegerne.

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt