- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mere forsidestof >>>


HØR NETRADIO:


Er du et menneske på farten, så besøg Rejseradioen.dk - her er både fotos, tips og gode links

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biltest: Honda CR-V 1,6 i-DTEC 2WD Elegance

Harmonisk pakkeløsning

Siden vi første gang prøvekørte Honda CR-V i september 2012, er der løbet meget vand i havet. Bl.a. er den nye 1,6 liters diesel nu også tilgængelig for CR-V. Vi har prøvet den.

Honda CR-V 1,6 Diesel test - læs mere >>>


Verdenspremierer i Genève:

Peugeot 108, Peugeot 308 SW

 - plus 308: "Car of the Year 2014"

Sådan som det danske bilmarked ser ud i øjeblikket er den vigtigste nyhed på Genève Motorshow ikke én men tre. Peugeot, Citroën og Toyota har i fornyet samarbejde udviklet en ny generation trillinger. For Peugeots vedkommende, hvor modellen hedder 108, er der tale om et loyalt Peugeot design. Den er måske den mest tidløse af de tre ”søskende”.

Peugeot i Genève >>>


Verdenspremierer i Genève:

Ford Focus, Ford Mustang, Ford Edge Concept

Der er Ford premierer for enhver smag på årets motorshow i Genève. Mest iøjefaldende er den nye Ford Mustang, men vigtigst er verdenspremieren på den nye generation Ford Focus. På udstillingen har man også en ny konceptbil, Ford Edge og en C-Max, der kører på solenergi.

Ford i Genève >>>


Biltest: Toyota Proace 2,0 D L2 H1 T2

Varebil på langtur

Allerede sidste sommer prøvede vi Toyota Proace første gang, men det var, indrømmet, en kortere prøvekørsel. De funktionelle egenskaber står til troende, men spørgsmålet var, hvordan den nye varevogn og afløser for Hiace, vil opleves over nogle dage.

Toyota Proace 2,0 D test - læs mere >>>

 


Biltest:

Mazda3 Hatchback 2,2 Optimum Skyactiv D

Vellykket dieselbil

For nylig prøvekørte vi den nye Mazda3 med 165 benzinheste under motorhjelmen. Da modellen desuden findes med en 150-hestes diesel, der giver nogenlunde samme fartpræstationer, var det nærliggende, at gå lidt under huden også på den, for at fastslå, hvorfor en dieselbil kunne være et godt alternativ.

Mazda3 Skyactiv D test - læs mere >>>

Verdenspremierer i Genève:

Skoda Concept VisionC og Skoda Octavia Scout

Den var ikke til at komme uden om, Skodas konceptbil VisionC, en knaldgrøn 5-dørs coupé. For selvom den stod placeret bagest på Skoda standen i Genève, var den så iøjefaldende, at den trak opmærksomheden væk fra alt andet, deriblandt også den nye Skoda Octavia Scout, som til trods for en en større frihøjde er noget mere jordnær, set på kort sigt i hvert fald.

Skoda i Genève >>>


Verdenspremierer i Genève:

Audi TT og S3 Cabriolet

Den nye Audi TT/TTS var i centrum på Audi standen på Genève Motorshow. Der er tale om en moderne klassiker i en helt ny version: Tredje generation af den kompakte sportsvogn, med et emotionelt design og dynamiske kvaliteter.

Audi i Genève >>>


Verdenspremierer i Genève: Opel Adam Rocks, Adam S og Astra OPC Xtreme

- plus ny 3-cylindret benzinmotor

Opel fortsætter den rivende udvikling med nye varianter af livsstilsbilen, Opel ADAM og ikke mindst en ultra skarp OPC-udgave af Astra med tilnavnet Xtreme – navnet det siger det hele. Dertil kommer, at man på Genève motorshow også har premiere på en ny 3-cylindret benzinmotor.

Opel i Genève >>>


Se det korte videoklip fra Opels preview show i Genève.


Se det korte videoklip fra Opels preview show i Genève.


Biltest: Skoda Octavia Combi Elegance 2,0 TDI

Endnu mere bil for pengene

Den store forskel på Skoda Octavia og de tre øvrige modeller fra VW-gruppen, baseret på den såkaldte MQB platform, er størrelsen. Octavia er ganske enkelt større end de tre andre og den kører ikke nævneværdigt forskelligt fra dem. Som stationcar – Combi – er pladsfordelen endnu mere udtalt.

Skoda Octavia Combi test - læs mere >>>


Mere forsidestof >>> 

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt