| 
							
							Der findes ingen magen til. Suzuki SX4 1,6 AWD er 
							ganske enkelt helt sin egen. Kompakt, rummelig og 
							med firehjulstræk. Ingen regulær off-road’er, men 
							heller ikke en almindelig kompakt familiebil. 
							
							  
							
							SX4 er baseret på Suzuki Swift platformen. Det 
							lægger visse begrænsninger – alligevel er SX4 blevet 
							4,14 meter lang. Ikke stor, men tilstrækkelig stor 
							til at rumme lidt mere end de helt små. 270 liter i 
							bagagerummet, som i øvrigt udmærker sig ved at være 
							regulært og ved at have en fast hattehylde samt en 
							bagklap, der slår så højt op, at man kan stå inde 
							under den. 
 
							
							%20Vivi%20Siiger.dk_7622.jpg) 
 
							  
							
							
							Højde giver plads 
							
							Det sidste skyldes også, at bilen er ret høj og det 
							er på mange måder en fordel – bl.a. er indstigningen 
							til bagsædet meget let, selvom der ikke er 
							overvældende med benplads bagtil. Hulrum i forsæde 
							ryglænene kompenserer for benpladsen og man kan godt 
							være 2-3 voksne på bagsædet. Siddestillingen er mere 
							lodret end det vil være bekvemt at sidde over 
							længere strækninger, men til hverdagsbrug går det 
							fint. 
 
							
							%20Vivi%20Siiger.dk+5663%20%20Blabaek%20Molle_Hovby.jpg) 
 
							  
							
							På langtur vil fører og forsædepassager ikke opleve 
							pladsproblemer. Til gengæld er SX4 rimelig 
							styrefølsom, hvad der er helt naturligt for en bil 
							med forholdsvis kort akselafstand og højt 
							tyngdepunkt. Det har Suzuki dog forsøgt et reducere 
							ved at stramme undervognen godt op. Derved er 
							krængningen blevet nedsat, mens ujævnheder i 
							asfalten er blevet mere mærkbare og støjniveauet 
							forøget, fordi dæk støjen forplanter sig gennem 
							hjulophængene. 
							
							  
							
							
							Støjsvag 
							
							Støj er nu i øvrigt ikke noget større problem i en 
							SX4. Lidt vindstøj er der – bilen er trods alt ikke 
							et aerodynamisk kunststykke (for så var der næppe 
							blevet meget plads tilbage) – hvorimod den på 
							tidligere Suzuki’er så iørefaldende motorstøj er 
							blevet meget mindre. 
							  
							  
							
							S’et og X’et i SX4 står for henholdsvis Sport og 
							Kryds (en krydsning mellem personbil og en SUV) og 
							det skal man naturligvis have i erindring, når man 
							vurderer bilen. Den må ikke sammenlignes med de 
							gængse kompakte personbiler i 225.000 kroners 
							prisklassen for den kan ting, de ikke kan. 
							
							  
							
							
							Bedste på campingpladsen 
							
							F.eks. vil den givetvis være den bedste 
							campingvogns-trækker på  
							 |