- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

>>IAA - 64. Internationale Automobil-Ausstellung - 2011



Verdenspremiere: Helt ny Hyundai i30


Af Søren Clauding - september 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er fem år siden den første gang så dagens lys. Siden har den udviklet sig til en kolossal succes, den kompakte Hyundai i30. En attraktiv prissætning og et vellykket design samt det, Hyundai selv kalder verdens bedste fabriksgaranti, var hovedingredienserne.

 

Men nu var tiden inde til et vagtskifte: En helt ny Hyundai i30 præsenteres i Frankfurt. Det eneste tiloversblevne fra den hidtidige model er den fine garanti på 5 år, uafhængig af kilometertal.

 

Den nye Hyundai i30 er i teknisk forstand endnu bedre end forgængeren. Og så har den fået tilført et emotionelt element, som fabrikkens europæiske marketingdirektør Mark hall udtrykker det:

 

"Det nye design, som bl.a. inkluderer en karakteristisk hexagon-formet frontgrill, indgår i det lag af emotion, som vi har lagt ud over den nye bil," siger han.

 

"Designet af den nye bil er baseret på et nyt designsprog med flydende skulpturer. Designsproget er inspireret af naturen, baseret på naturlige mønstre skabt i klipper eller som formes i sand af vind, regn og is. Det giver dynamiske flydende linjer."

 

Hyundai i30 minder visuelt meget om den nye i40 (læs hér>>>), men den er i sagens natur meget kortere - om end den er et par centimeter længere end den hidtidige model. Frontpartiet er helt nyt, det samme er bagpartiet og de er forbundet af en ny skarpere sidemarkering.

 

Ude bagtil er der blevet 10 procent mere bagageplads end i den hidtidige, så man nu disponerer over ialt 378 liter.

 

I Danmark forventes den nye Hyundai i30 at blive introduceret først i det nye år.

 

 

 

 

 

 

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt