Verdenspremiere: Opel Corsa
Gnisterne springer i Rüsselsheim Det var ikke motorbrøl, der genlød i de
store fabrikshaller på Opel fabrikken i hjembyen
Rüsselsheim nær Frankfurt am Main. Helt
stilfærdigt og uden den mindste udstødningsrøg
trillede den helt nye Opel Corsa ind i
projektørlyset, for den nye lille Opel er helt
elektrisk fra begyndelsen af.
Opel Corsa verdenspremiere - læs mere >>>
Verdenspremiere:
Opel Corsa-e
og Grandland X HYBRID 4 Effektiv
elektrificering
Tidligere har små elbiler haft en meget
begrænset rækkevidde, fordi de ikke havde plads
til de kæmpebatterier, som biler med stor
rækkevidde typisk og også den dag i dag er nødt
til at slæbe rundt på. Den nye Opel Corsa, som
havde verdenspremiere på Opels hovedkontor i
Rüsselsheim i Tyskland, kan køre 330 kilometer
iflg. WLTP testcyklussen på et fuldt opladet
batteri.
Opel Corsa-e og Grandland X PHEV - læs mere >>>
First World Test: Toyota GR Supra Hybrid
eller ikke hybrid - det er spørgsmålet Toyota er som bekendt verdens uden
sammenligning største producent af hybridbiler.
Det er mere end 20 år siden, man for alvor satte
gang i serieproduktionen af biler, hvor
benzinforbruget og dermed forureningen reduceres
markant ved anvendelse af det, man nu kalder
selvopladende hybridbiler. Alligevel lancerer
verdens største bilmærke en sportsvogn uden
hybrid.
First World Test: Toyota GR Supra - del 3 >>>
First World Test: Toyota GR Supra
Slut med kedelige Toyota'er, endegyldigt bevist
Aldrig mere en kedelig Toyota. Så klart har
Toyotas allerøverste chef for længst erklæret,
at det skulle være, og med det in mente både
visuelt og hvad køreglæde angår, har verdens
største bilmærke over de seneste år gennemgået
en forvandling. Den helt nye Toyota Supra er det
endegyldige bevis for, at Toyota mestrer
teknikken.
First World Test: Toyota GR Supra - del 2 >>>
First World Test: Toyota GR Supra Legenden
brager der ud af for sidste gang Om
et års tid eller to er det forbi. Nye
internationale regler gør stort indhug i
superbilernes traditionelt lidt støjende adfærd.
Til den tid vil det i praksis være umuligt, at
manipulere bilernes udstødningslyd, når der
skiftes fra Normal køreindstilling til Sport,
men endnu eksisterer muligheden og dermed er
Toyota på linje med lovgivningen, når de om kort
tid lancerer den helt nye Toyota Supra.
First World Test: Toyota GR Supra - del 1 >>>
Vi har prøvekørt den helt nye 340-hestes
Toyota GR Supra sportsvogn, bl.a. på Jarama
racerbanen nord for Madrid i Spanien. Fuld HD.
Biltest: Mazda CX-3 SKYACTIV-D 1,8 Optimum
Komplet og alsidig
Allerede i forbindelse med de første
internationale prøvekørsler af den nye Mazda
CX-3 med nye miljø-optimerede Euro 6d-TEMP
godkendte motorer stod set klart, at det kan
Mazdas såkaldte SKYACTIV filosofi glimrende
håndtere. Uden brug af AdBlue og SCR katalysator
kan man opnå de lave forureningstal, teknikken
er mere simpel og tilstrækkelig effektiv.
Mazda CX-3 SKYACTIV-D test - læs mere >>> Biltest: VW
Amarok Double Cab 3,0 TDI V6
Van Venlig arbejds-ulv i ulveklæder Første gang, den dengang helt nye Volkswagen
Amarok for alvor kom på prøve, var kort tid efter
dens lancering, hvor den dukkede op i et antal på
ikke færre end 45 eksemplarer som supportkøretøjer i
forbindelse med det nyetablerede Dakar-rally i
Sydamerika. I 2010 fik bilernes deres ilddåb i den
sydamerikanske ørken såvel som i 5 kilometers højde
over Andesbjergene.
VW Amarok 3,0 TDI V6 Van test - læs mere >>> 2019
Monaco E-Prix: Vergne fik revanche og
fører igen Den
regerende Formel E mester, franskmanden Jean-Eric
Vergne, ville have drømt om, at køre sin DS-racer
over målstregen i hjembyen Paris forleden. Men lidt
længere mod syd, i det mondæne fyrstendømme Monaco,
fik han revanche og førte fra start til mål. Og
endnu engang var Nissan’s Oliver Rowland hurtig – og
tog 2. pladsen, foran den tidligere Formel 1 Grand
Prix vinder Felipe Massa.
Monaco E-Prix - læs mere >>>
First
Test: Subaru Forestere-Boxer Subaru går elektrisk på
deres helt egen måde Subaru er ikke
som de andre, og det er de heller ikke, når de
lancere en helt ny elektrificeret Subaru Forester.
At kombinere en elektromotor med en
bokser-benzinmotor og et CVT gear med muligheder for
skift i trin og siden sende kræfterne symmetrisk ud
gennem de fire trækkende hjul, er nemlig et
usædvanligt koncept, om end det minder lidt om det,
nogle vil kalde en mild hybrid.
First Test: Subaru Forester e-Boxer - del 1 >>>First Test: Subaru
Forester e-Boxer Perfekt samspil
mellem ny og velkendt teknik Vores første møde
bag rattet af den helt og gennemgribende nye Subaru
Forester e-Boxer var utrolig skuffende. Vi havde
forestillet os, at den elektrificerede bil var
udstyret med fire elektromotorer, der roterede mod
hinanden og hver især stod for driften af et af de
fire hjul. Spøg til side: Sådan var det naturligvis
ikke, men det havde da i hvert fald været en tro
elektrificering af fabrikkens hæder vundne
konstruktionsprincipper...
First Test: Subaru Forester e-Boxer -
del 2 >>>
Mere forsidestof >>>
Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding