- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests


 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Intense+ aut. 4WD

På flere måder endnu bedre

Der skal ikke den dybere videnskab til at hævde, at automatgearkasse og firehjulstræk gør en bil bedre. Det vil næsten altid ske. Men med de to egenskaber kommer andre til, bl.a. fordi hele drivlinen er yderst avanceret.

Mitsubishi Eclipse Cross aut 4WD test - læs mere >


Toyota Prius Plug-in

Prima Prius på premium niveau

Toyota er førende i verden, hvad angår hybridbiler. Og takket være ændrede afgiftsregler er Toyota Prius i opladnings-hybrid udgaven også blevet en option for os danskere. Det var godt, for PHV-udgaven af Prius har ikke bare introduceret opladningsteknologien i Toyota sammenhæng, men er også ret forskellig fra den konventionelle hybrid-udgave.

Toyota Prius Plug-in Solar test - læs mere >>>


Rolls-Royce Phantom VIII (baggrunden)

Sjælen er genoplivet

Ifølge eksperterne skulle den udgående 7. generation af den legendariske Rolls-Royce Phantom have mistet lidt af sin sjæl. Og hvad er flagskibet, kendt som verdens mest luksuøse bil, uden sjæl? Et faktum er det, at nu er sjælen blevet genoplivet, også det er eksperterne enige om, samtidig med, at BMW lancerede den 8. generation Phantom. Den har vi prøvekørt.

Rolls-Royce Phantom test - baggrunden >>>


Rolls-Royce Phantom VIII (følelsen)

The Spirit of Ecstacy –uendelig lykke og luksus

Rolls-Royce er kendt for den ultimative, grænsende til det ubeskrivelige, luksus. Rolls-Royce er kendt for, at bygge måske verdens allerbedste biler. Og så er de kendt for de deres uforlignelige kølerfigur, som ikke uden grund er døbt ”The Spirit of Ecstacy”, for den betegnelse samler alt det, en Rolls-Royce står for.

Rolls-Royce Phantom test - følelsen >>>


Rolls-Royce Phantom VIII (teknikken)

Noget nær perfekt

Er det ikke lidt småligt, blot at kalde en 8. generations Rolls-Royce Phantom for noget nær perfekt, i stedet for blot ”perfekt”. Svaret er enkelt: Nej, for i givet fald ville der ikke være plads til yderligere udvikling og verden er altid i bevægelse. Med det in mente er Phantom perfekt, i hvert fald ud fra vores erfaringsgrundlag, for undertegnede må med skam melde, at ikke alle serieproducerede luksusbiler i 9-millioner kroners prisklassen har været sat under lup.

Rolls-Royce Phantom test - teknikken >>>


KIA Sorento 2,2 CRDi GT-Line 4WD AUT

Flagskib med muligheder og 7 års garanti

Selv ikke de etablerede gamle bilfabrikker giver 7 års garanti på deres biler, ikke engang deres såkaldte flagskibe. Men det gør KIA på alle deres biler, også fabrikkens erklærede flagskib, den store SUV, KIA Sorento, som tidligere på året blev faceliftet i alle ender og kanter.

KIA Sorento 2,2 CRDi 4WD AUT test - læs mere >>>


Ford Fiesta ST-Line 1,0 EcoBoost 125 hk

Det er ikke til at se, hvis man ikke lige ved

For cirka en milliard år siden var der en gammel sang med et meget berømt omkvæd. Det lød: ”Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det”. Det kan næsten bruges om den hér prøvekørte bil, en Ford Fiesta ST-Line, men kun næsten, for vi kan tilføje (det bliver dog uden rim): ”Men man kan til gengæld mærke det”.

Ford Fiesta ST-Line 125 hk test - læs mere >>>


KIA Rio 1,0 T-GDI Premium

Kræfterne gør forskellen

Da vi tidligere prøvekørte KIA Rio med 100-hestes turbobenzinmotor var den trods Advance udstyr forsynet med 17” alufælge. Det var ukomfortabelt og ikke særlig hensigtsmæssigt. Men i Premium udgaven med 120 hestekræfter og et ekstra gear passer tingene sammen. Og merprisen er kun 10.000 kroner.

KIA Rio 1,0 T-GDI Premium test - læs mere >>>


Ford EcoSport ST-Line 1,0 EcoBoost 140

Forvandlingsproces…

Vi har tidligere prøvekørt Ford EcoSport i Titanium-versionen. Men med ST-Line setup sker der en forvandling. Én ting er udstyret, som i den sportslige ST-Line version er anderledes, et andet er bilens kørefærdigheder. Det første var forventeligt, det sidste var overraskende.

Ford EcoSport ST-Line test - læs mere >>>


Renault Grand Scenic Zen Energy TCe 140 EDC

Renault-turbo på Euro 6d-TEMP

Bilfabrikkerne gearer op og styrer målrettet imod de nye Euro 6d miljø-normer, som træder i kraft i den midlertidige ”TEMP” version 1. september 2019. Renault er allerede klar med en 140-hestes 1,33-liters turbo-benzin motor, en maskine, der senere også finder vej ned i maskinrummet på Mercedes-biler. Vi har prøvet den, hvor den først er at finde, nemlig i den forholdsvis store Renault Grand Scenic.

Renault Grand Scenic TCe 140 test - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt