- dit motormagasin på nettet i samarbejde med danske radiostationer

Hør motorprogrammet hver uge - klik hér og se hvordan

 

Forsiden Nyheder Biltest Motorsport Diverse Kort nyt







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Biltests

 Biltest arkiv Flere prøvekørsler >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tesla Model X P90D - kommentar og perspektiver

Set i klima, miljø og politisk sammenhæng

Ups, det var en stor mundfuld. Lad os gøre det kort:

El-drift er godt, fordi el-drift kan baseres på bæredygtig energiproduktion – eller energiforvandling, skulle man måske kalde det – og ikke på brugen af de begrænsede energiressourcer, der er lagret i fossile brændstoffer som olie, koks og kul. Så og men...

Tesla Model X P90D test - kommentar >>>


Mercedes-Benz CLA 220d shooting brake

Skud i udviklingen

Egentlig var det mest fordi vi godt ville prøve en Mercedes-Benz CLA shooting brake på en længere tur, at den igen kom under lup. For egentlig var der tale om eksakt samme konfiguration som den, vi tidligere havde prøvet. Men det skulle vise sig, at udviklingen ikke har stået i stampe siden sidst.

Mercedes CLA shooting brake test - læs mere >>>


Mazda3 2,2 H/B SKYACTIV-D Vision

Optimal optimering

SKYACTIV filosofien, som alle nye Mazda’er er baseret på, handler om, at optimere anvendelsen af konventionel teknologi. Det gjaldt ikke mindst den nye Mazda3, da den kom på markedet i 2013. Og selvsamme filosofi ligger til grund for den nye faceliftede Mazda3, der netop nu ser de danske landeveje for første gang.

Mazda3 2,2 SKYACTIV D test - læs mere >>>


Mazda6 Stationcar 2,2 SKYACTIV-D 2,2 Optimum aut.: Håndgribelige fornyelser

Det er ikke til at se det, men faktisk er fornyelserne på den seneste årgang af Mazda6 Stationcar 2,2 SKYACTIV-D 2,2 Optimum med automatgear til at tage at føle på. I bogstavelig forstand, for varme i rattet er en af de udstyrs-features, som nu er inkluderet. Men der er meget mere.

Mazda6 Stationcar test - læs mere >>>


VW California Ocean 2,0 TDI 4Motion DSG

Komfortabel køreglad Camper

Autocampere er for mange mennesker en herlig måde at holde ferie på. Men det er ikke ideelt for en bils køreegenskaber, at forvandle den til en ”campingvogn med motor”. Volkswagens California er undtagelsen, der bekræfter reglen, men den er også bygget til at køre.

VW California Ocean test - læs mere >>>

 

Tesla Model X P90D: Gigantisk, amerikansk

- og helt igennem elektrisk

Tesla Model X er en gigant i trafikken, den er opsigtsvækkende, utrahurtig og helt igennem amerikansk. Og så er den også helt igennem elektrisk. Om det sidste så tager lidt af brodden af begrebet ”amerikansk” i disse tider, med en alternativ tilgang til spørgsmålet om klimapolitik hos det nye amerikanske styre, må tiden vise.

Tesla Model X P90D test - læs mere >>>


Ford S-Max Titanium 2,0 TDCi 180 hk aut.

Plads, køreglæde og premium følelse

Det er mere end halvandet år siden, vi havde mulighed for at stifte bekendtskab med den store Ford S-Max for første gang. Det skete i forbindelse med de første internationale prøvekørsler på Mallorca. Siden da har vi set frem til at prøve den under danske kørselsforhold og have mere tid til den, for det fortjener den.

Ford S-Max test - læs mere >>>


Ford Ka+ 1,2 Ti-VCT 85 hk Ultimate

Plus til Ford Ka

Med den nye Ford Ka+ har Ford taget konsekvensen fuldt ud af tidens tendens til, at småbiler ikke sælges i samme omfang som de gjorde. Den bil-kategori, som både europæiske og også danske bilkøbere har kastet sig over er de såkaldte B-segment biler, altså de lidt større minibiler. Sådan en er Ford Ka+.

Ford Ka+ test - læs mere >>>


Volvo V90 D4 aut. Momentum

Som skabt til danske Volvo købere

Da vi for første gang prøvekørte den nye Volvo S90, var det i udgaven med 320 turbobenzinheste, AWD, automatik og udvendigt bagagerum, som ”S’et” indikerer. Denne gang handler det om stationcar udgaven ”V90”, der er som skabt til danske Volvo købere.

Volvo V90 test - læs mere >>>


Peugeot 308 GTi 1,6 e-THP 270

Lækkert legetøj med masser af fornuft

Egentlig behøver man ikke betale mere end 200.000 kroner for en Peugeot 308. Men det er jo ikke forbudt at ønske sig lidt mere – eller meget mere, måske. Ligesom et lækkert ur, der let koster 10 gange så meget som et mere almindeligt ur. I 308-tilfældet hedder løsningen 308 GTi 1,6 e-THP 270. Merpris: 300.000 kroner.

Peugeot 308 GTi 270 - læs mere >>>


Flere prøvekørsler >>>

Motorsiden.dk udgives og redigeres af Søren Clauding

© Motorsiden: Søren Clauding. Kontakt